Kusinerna i Båstad.Söndagen åkte vi till Båstad för att titta på alla fina och dyra båtar som ligger i hamnen under tennisveckan. Läste i tidningen att Carl Philip och Sofie varit där i helgen men av dem såg vi ingenting. Såg överhuvudtaget inte någon kändis, fast å andra sidan så tänker man inte på att de är där, det är ju inte så att man går och spanar efter någon direkt. Tror att jag måste snubbla över dem om jag ska uppmärksamma någon.
Nedanför hotellet hade de anlagt en skidbacke, mitt i sommaren!!!!

Här trängs den ena båten värre än den andra . Den största båten vi såg var dansk??

Igår blev det stranden, vi hade 30 grader. Jag körde ut vid 1/2 12 och var inte hemma igen förrän 16. Det är så skönt att ligga därute och bara slappa och höra havet och alla barn som stojar vid vattnet. Där var jättemycket folk, tyvärr hade jag glömt kameran hemma. Vi har nämligen en strand som man kan köra ända ner till vattnet med bilen, och det ser lite häftigt ut med alla bilar som står där på rad. Varje vår är det en massa insändare i tidningen att folk vill ha bort bilarna från stranden. Jag kan inte hålla med för det finns flera områden som är bilfria, och där kan man ju lägga sig om man inte vill ha bilarna nära. Sedan kan jag inte förstå var alla bilar skulle parkera, det finns ingen möjlighet att husera så många utan att man då måste förstöra naturen. Och risken blir väl att alla gator istället blir blockerade och vad händer då om utryckningsfordon ska fram? Jag för min del tycker det är perfekt som det är, det finns valmöjligheter för alla. Idag är det också varmt så det får nog bli stranden igen och vattnet är hur skönt som helst och inga maneter har ännu dykt upp.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch