19 dec

 Blev ett par dörrkransar i år också. När man väl kommer igång så är det väldigt roligt att göra sina egna istället för att köpa färdiga.
 Då jag fick mossa över så fick bordet sig också en omgång.



 I rabatten kämpar julrosen. Vad glad man blir när man hittar alla dessa knoppar, hoppas de utvecklar sig till stora blommor.
Nu bara några dagar kvar till julafton och jag tycker jag har det ganska lugnt denna veckan, tror jag....
Förra veckan var det Skivor till kaffet i Grevie Parken luciadagen. Hemliga gästen var Lotta Engberg och både Hasse Andersson och Monica Forsberg var där. Mycket trevligt. Det har varit Hasse A som hållit i det här kafferepet men till nästa år blir han avlöst, vem kommer jag inte ihåg. Hasse har alldeles för många program på gång för att hinna med, bl.a ska han ju leda Melodifestivalen. När vi kom hem framåt kvällen var det att bege sig ner till torget och titta på ridande Lucia. Alltid stämningsfullt.
Dagen efter, onsdag var det Kafferep i Solbacken. Artist där var Ingmar Nordström. Ännu en eftermiddag med en massa goa kakor.
I  fredags kväll var det Lagagården och jättegott julbord.
Lördag till goda vänner på smörgås.
Igår söndag var jag först i Solbacken på fm för att köpa biljetter till nästa års kafferep.
Eftermiddagen var vi bjudna till Bj:s faster som fyllde 103 år!!!!Fantastisk människa, pigg o rörlig men hör tyvärr dåligt och synen är inte heller så bra, men är man 103 så måste det väl märkas något. Hon bjöd på en jättegod smörgåstårta och lika god prinsesstårta.
Hemma igen på kvällen så var det strax dags för att gå ut med grannens lilla hund. Jag går en runda med henne på morgon och kväll efter som hennes husse har fått en fraktur i axeln och ledkulan förflyttat sig efter ett fall. Han får inte röra armen ut från kroppen och skall gå så här tills den 2 jan då han ska in på en ny koll.
Men jag kommer ut på två promenader varje dag och det är både skönt och behövs.
Vi har haft några molniga mörka dagar och då är det väldigt lätt att helst bli sittande inne i stugvärmen. Idag är det dessutom väldigt disigt.
Men om några dagar vänder det och det blir ljusare igen.

Denna fina blombukett stod och väntade utanför dörren på luciadagen och den är fortfarande lika fin. Kul med överraskningar.
Idag har jag också bakat en fruktkaka som ser ut att bli misslyckad. Lyckas aldrig med denna numera. förr fick jag dem väldigt goda och numera blir de bara torra. Ska nog sluta med att envisas och inte försöka fler jular.
Gjorde också lakritskolor, har aldrig gjort det tidigare, hoppas de går att äta.
Ska ev röra ihop till senap också i em efter ett recept som jag fått från Finland.







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Datakrasch

19 mars