Midsommardagen

Om 6 månader är det juldagen!!!!

Idag är det olidligt varmt, tycker jag i alla fall. Solen skiner, vindstilla och 28-30 grader varmt.
Jag som förr älskade värme fixar inte detta längre, varmt överallt, man vet inte vart man ska ta vägen. Det rätta hade ju varit åka ut till stranden för där brukar det fläkta lite, men jag orkar inte ens det, vad är det för fel på mig?
Igår var en likadan dag, jättevarmt, men kvällarna är i alla fall underbara. Får väl försöka vara uppe på kvällar o nätter och sova på dagen... Man ska ju inte gnälla men det hade varit skönt med ett rejält regn. Sedan får det gärna bli fint igen. Det är så torrt ute och riskerna för bränder är enormt stora.
I går kväll hade det börjat brinna i skogen ute vid Höka i Mellbystrand och det kan få förödande konsekvenser om det inte upptäcks i tid. Vill inte tänka på det bara.
Själv har jag haft ont i sidan och ryggen några dagar. Fick det när vi klippte häcken, har väl antagligen vridit mig på något dumt sätt. Gjorde jäkligt ont när jag satt, och när jag skulle resa mig upp. Så i torsdags bakade jag och städade det mesta av dagen för att inte behöva sitta ner. Intet ont som inte har något gott med sig.... Idag lördag är det nästan helt bra.

Fler bilder från Bornholm. Här vandrade vi genom en fin skog
för att komma till ett utsiktstorn. 

Här är vi uppe i tornet. Vilka vågade gå upp? jo vi damer så klart.

Sedan skulle vi tillbaka till bilen och då var det lite gnäll
från det manliga hållet...ska vi gå hela vägen tillbaka, det
måste väl finnas någon genväg?

Det fanns en genväg men den var inte så enkel. Det var nerför
ett brant berg, men ner kommer man ju alltid.


Och ner kom vi.

Här i nr 21 bodde vi

Jättefina, moderna lägenheter.

Sista dagen var vi ner till en by som heter Svaneke. Mysigt
ställe med smågator och många fina affärer.



Ett fiskrökeri i Gudhjem där vi åt en mycket god buffé,
som ingick i resan.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch