18 juni


I torsdags morse vakna jag redan 1/2 4 och kunde inte somna, var klarvaken. Låg kvar till 06 sedan gick jag upp och fick för mig att sticka en sväng till Ullared. Sagt och gjort, full fart och före 07 gav jag mig iväg. Var uppe någon minut innan insläpp och det var ju lite kö men när de väl öppna gick det snabbt in. Där var så lugnt och skönt och uppe på barnavdelningen var bara jag först ,sedan kom det ett par till. Kläderna hängde snyggt och prydligt på stängerna och i storleksordning, det såg så fint ut. Kl 10 tog jag en fikapaus och sedan gick jag upp på barn igen men då hängde det inte lika fint. Det syntes verkligen att folk hade varit där och rört. Tänk vilket jobb de tydligen lägger ner på att varje dag ställa allt i ordning, det tänker man inte på när man går där och rör bland kläderna. Det var likadant där nere bland dam och herrkläder, de hängde snyggt och prydligt på stängerna på morgonen.
Jag var hemma igen redan vid 12:30.
Sedan körde jag till kyrkogården och planterade och gjorde fint. Kändes bra att få det gjort.

Igår kom jag upp också ganska tidigt och tog en 45 minuters promenad. Sedan skulle jag städa och jag tyckte jag var överallt och ändå ingenstans. Städa lite, gick ifrån, skura trappan, fika, städa lite och så höll jag på och var inte färdig förrän kl 17. På kvällen var vi bortbjudna på grillat och sedan spela vi kort och var hemma vid ett tiden, då var jag trött, trött.

Vaknade idag kl 06, lyssna på ring så spelar vi. Upp och äta och klä mig och 1/2 10 cyklade jag till Edenberga för att köpa biljetter till höstens kafferep. De släppte in kl 10 och bjöd på fika och vi fick varsin nummerbricka. Jag hade nr 47 och det tog ca 2 timmar innan det var min tur. En del verkade irriterade över att det tog tid, och gick därifrån men det tycker jag man får vara beredd på att det kan göra.
När det var ens tur så skulle man ju säga hur många biljetter man skulle ha och till vilka gånger. Det är fyra gånger. Prenumererade man sedan på LT så hade man lite rabatt och då skulle det ju skrivas ner. Sedan skulle man betala, kontant eller med swish, bankgiro gick också bra. Jag skulle ha två biljetter till varje gång och betalade med swish och det gick snabbt. Men det är klart att en del skulle kanske ha många biljetter och kanske bara till ett par av dagarna och det tar ju lite tid, det tycker jag man får förstå. Nu har man biljetterna hemma och de är betalda och det är bara att åka dit och sätta sig vid det bord man har fått. Borden är numrerade. Innan har vi köat varje gång för att betala och det har också tagit tid, nu är allt klart. De som kommit dit först idag hade tydligen varit där redan 07:15!!! De fick ju ändå vänta i tre timmar innan de fick köpt sina biljetter, jag vänta "bara" i två!
Det är inte lätt att ordna någonting så alla blir nöjda.
I em var jag så trött så trött och ska absolut lägga mig tidigt i kväll.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch