8 december

Redan har en vecka i december försvunnit och vi har haft andra söndagen i advent. Jag har varit i Uppsala några mysiga dagar hos barnbarnen. Flög upp på torsdagskväll och hem i går måndagskväll. På fredagskvällen hade Agnes lite feber och hostade en hel del men på lördagen var hon feberfri. På eftermiddagen hade Clara avslutning på sin spelning och då fick vi vara med och lyssna på dem. Hon är riktigt duktig på att spela piano nu, och med båda händerna. När vi kom hem igen hade barnens kusin kommit och det var naturligtvis jätteroligt.
Söndagen skulle både Clara och Agnes ha uppvisning av sin dans i konserthuset. Tråkigt nog kräkte Agnes ett par ggr på förmiddagen och var jätteledsen för att hon inte skulle få vara med och dansa. Hon hade ju sett framemot detta jättemycket. Som tur var så blev det inte mer av kräkandet, men dansen fick hon hoppa över, stackarn. Jag Jessica o Clara åkte iväg till konserthuset och tittade på hennes dans och alla de andra gruppernas danser. Det är bl.a hipp hop och discodans och de är jätteduktiga. Kul att vara med och titta. 
Vädret var inget vidare dessa dagar, regn och blåst förutom igår då det var sol och lite mindre blåsigt.
Ljusportal över Fyrisån

Vackert på gågatan, men tomten var inte där. Förmodar att han kanske brukar sitta där ibland. 


Hittade detta pepparkakshus i ett skyltfönster. Uppsala domkyrka.
Idag har jag fixat till min dörrkrans. När stormen härjade glömde jag ta in den och bandet hade blåst bort och en del av stjärnorna som jag limmat på hade lossnat, men nu är den på plats igen. 
Sedan gav jag mig på att klä om sitsarna på stolarna till matrumsbordet. Hade skickat efter konstskinn att klä dem med för jag inbillar mig att det ska hålla bättre och i alla fall när det blir smutsigt bara kunna torka av dem. Om nu katten får för sig att hon skall använda dem som sin liggplats igen. Skinnet luktade lite speciellt så kanske hon inte gillar det.


Kommentarer

jessica sa…
Det var också roligt att ha dig här mormor bilden på pepparkakshuset var fantastisk.kram Clara

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch

19 mars