18 JULI

Igår fredag var en helt underbar förmiddag. Clara o Mattias försökte fånga en lax i Lagan, men tyvärr blev det ingen. Annars såg man hur laxarna hoppade runt omkring men de var tydligen inte på humör att hugga.

Jessica, jag o Agnes åkte ner för att titta o fika lite. Det är så fint vid Lagan, underbar utsikt.

När vi satt där så kom ångbåten glidande förbi, såg mysigt ut. Har ännu inte åkt denna tur en enda gång, det är för bedrövligt. Varje år tänker jag att i år måste det bli av, men inte. Kanske detta år???

När Agnes tröttnat på fiskarna så gick vi  till lekplatsen utanför Rökeriet.

På eftermiddagen körde vi till Skummeslöv och träffade några av Jessicas kompisar. Där vi hamnade var inte så mycket folk, ser ut som vi hade stranden för oss själva. Jag tog mitt första dopp för i år, inte så många som badade för det var lite blåsigt och inte speciellt varmt.

På kvällen cyklade Jessica o jag ner till Skottorps Slott och fick en berättelse om slottet. Karl den  XI gifte sig här. Sedan smakade vi på olika ostar från gårdens mejeri och ett glas vin därtill. Efter det tittade vi på teater: Shakespears dotter med Görel Crona. Hon ensam spelade alla rollerna. Hon är en fantastisk skådespelare och får en att lyssna från början till slut. Görel Crona förälskade sig i södra Halland för ett antal år sedan och kommer tillbaka varje sommar. Kl 21 var föreställningen slut och det var till att cykla hemåt igen. Tjejerna med pappa och morfar gick på bio och såg Minionerna och därefter åt de på restaurang. Kvällen avslutade vi tillsammans med kaffe, glass och ett par omgångar UNO (kortspel)

Mysigt i hängmattan några timmar innan de skulle åka vidare till Vimmerby.

Nu färdiga att åka, och jag ska säga att tystnaden, tomheten och saknaden efter dem är fruktansvärt stor. Men vi ses ju om några månader igen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Datakrasch

Dueodde