23 jan

När stormen Egon härjade för några veckor sedan blev vår soptunna inbäddad i en massa löv. Efter det lugnat ner sig några dagar fick vi återigen blåsigt och då flyttade alla löven på sig och la sig under fågelbordet. Visst är det konstigt vad naturkrafterna kan hitta på.
Sedan jag sist skrev har jag hunnit med och fylla år, inget man precis ser framemot längre. Jag fyllde en tisdag och firade den på söndagen istället, med smörgåstårta (som jag faktiskt gjorde själv) och mockatårta, som jag också gjorde själv. Min morfar fyllde år dagen före mig och eftersom jag älskade mockatårta redan som liten så hade han alltid det på sin födelsedag. Gissa om jag gillade det. Den tårtan beställde han på Pettssons café i Våxtorp, de gjorde de godaste mockatårtorna. 
Sedan började min moster göra mockatårtor och de var såå goda och av henne fick jag receptet, men det är inte alltid jag lyckas få den bra men denna gången blev den jättegod.
Min födelsedag firade jag på café med några väninnor ( vi brukar fika en gång i månaden ) på eftermiddagen och vi sitter länge och fikar. När jag kom hem hade grannen satt blommor utanför dörren och på kvällen kom de in på en enkel fika. En mycket lyckad födelsedag.

I tisdags var jag på begravning. En väninna till min mor som dog hastigt, endast 73 år.

Igår fick vi för oss att köra till Ullared och Gekås. Väldigt lyckat, inte alls mycket folk, så skönt att strosa runt och slippa trängas. Och tänk att det fortfarande är lika roligt och förväntansfullt att åka till Gekås ;-))  Detta är den enda gången Björn följer med för han vet att där inte är så mycket folk vid denna tiden på året. Och så blev det dubbelt så dyrt också, han var riktigt duktig på att plocka på sig saker. Tur vi gick i samma kassa så jag fick hejdat ett köp. Jag undrade vad han skulle med en batteridriven fotfil till då vi redan har en. Ganska onödigt att ha två för så förbaskat bra tycker jag inte den är.

Idag blev det en riktigt noggrann städning, jag t.o.m torkade golvet på "riktigt" sätt med skurduk, ingen mopp inte. Rensade också avloppet i tvättstället och satte i ett nytt lysrör ovanför som har stått och blinkat i en vecka nu.
Så nu känner jag mig väldigt nöjd och kan med gott samvete slå mig ner framför TV:n.

Och...... i morgon är det 11 månader till Julafton, och 5 månader till midsommar!!! Men först hoppas jag vi får njuta av en underbar vår och en fin sommar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch