Sommarbilder

Här har jag rabatten huller om buller. Ingen ordning alls, Köpt någon växt när jag hittar något jag tycker är fint och så har jag bara planterat den där jag hittar en plats. Fingerborgsblomman vet jag inte var den kommer ifrån för den har jag inte planterat själv. Fåglarna kanske??

En liten humla som gillade den i alla fall.

En till som jag inte heller har planterat dit.

I en av holkarna finns det fågelungar kvar. Jag ställde mig för att försöka ta ett kort men fågelmamman väntade väldigt länge innan hon vågade sig fram.

Matning på G

Nu har jag ingen mer mat!     Ungarna verkar vara ganska stora, antagligen snart flygfärdiga. De för ett himla liv, skriker i ett och mamman har så brått med att finna mat till dem. Ingen ro här inte. Tur man inte är född till fågelmamma!!      Idag har det varit 24,6 grader och i går hade vi 28,3. Nu är det sommar.

Kommentarer

jessica sa…
Oj vilka fågelbilder. Riktigt fina. Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch