Snart Jul

Adventsfint i köket


Gjorde några dörrkransar av mossa igår. Blev väl inte världens snyggaste, men det får duga.


Julbocken blev färdig i år också. Men idag får jag väl ställa undan dem på en plats det inte blåser, för enligt smhi ska vi få storm framåt kvällen och natten och orkanbyar. Inget roligt, blir antagligen till att putsa fönster på lördag igen. :-(

Hittat ett gammalt foto från en skördefest, man hade ju det förr. Längst till vänster sitter tant Signe och  han som halvligger med hatten är farbror Verner. Ett syskonpar som hade en fin gård i Trulstorp där mina föräldrar hjälpte till vid skördarna. Åhh vad jag tyckte om dessa personer, så snälla och jag var mycket hos dem. Fina minnen från en härlig barndom. Tant Signe och jag fyllde dessutom år på samma dag. Min far sitter i mitten, saknar honom också, min mor sitter till höger om honom och själv sitter jag framför Verner. På gården fanns två drängar och en piga samt en finsk flicka som kom från Finland som sju åring under kriget  som sedan stannade kvar, gifte sig och fick barn.

Igår var jag med "N" in till lasarettet, hon skulle få satt in en venport. Vi skulle vara där 9:15 och 11:30 när jag körde därifrån var hon fortfarande inte kommen in på operation. Hon ringde 17 och då var hon precis färdig. Så inte går det så snabbt inte.

Kommentarer

Ulla sa…
Så fint det blev, OCH nu är kransen på dörren.

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch