Vad händer??

Vad är det som sker i vårt hus?, börjar nästan tro på spöken!
I vintras skulle jag försöka mig på och sticka raggsockar. Stickade ett par till mig själv först och när de var färdiga lade jag dem på skrivbordet. Dagen efter fanns där bara en sock!!, och den andra är försvunnen.
En dag för några veckor sedan när jag satt vid köksbordet, lät det inifrån rummet som när man trycker på en  "pipleksak". Det är bara det att vi har ingen sådan i huset längre. Jag brydde mig inte mer om det, men så nu i påsk när jessica med fam var nere så satt hon och jag i köket och plötsligt hör vi båda två en "pipleksak", denna gång från hallen. Jessica skulle ut och leta , men jag sa det är ingen idé för vi har inga pipleksaker liggande. Det vet jag med bestämdhet för jag har ju julstädat i varje vrå.
Någon dag senare var bänken som står i hallen dragen fram utför dörren 20-30 cm. Vem hade gjort detta??, ingen tar det på sig och Agnes skulle inte orka dra bänken så mycket.?????
Någon dag efter de åkt hem till Uppsala vaknade jag på natten. Då spelades det musik i köket för fullt, cd.n hade gått i gång och smurfarna sjöng för allt vad de orkade. Gick upp och stängde den. Ett par nätter senare inträffar samma sak, smurfskivan går igång och det är ungefär samma tid på natten 01.
Tro inte det är slut med detta, nu är ännu en raggsock försvunnen från ett annat par som jag nyss stickat, denna gång i ett annat garn.
Hur kan två stora raggsockar bara försvinna???  Jag letar och letar överallt, och städar noga men inte, de är borta. Ska bli intressant att se om de kommer tillrätta och var de då ligger. Jag tror fasiken att någon från den omtalade andevärlden spökar för oss, eller vad är det??
Björn tycker ju jag är knasig som lite tror på det här, han menar att det finns förklaringar. Jag frågade honom nyss om han kunde ge förklaring till detta, men det kunde han inte. Vem kan förklara för mig vad som sker???

Kommentarer

Ulla sa…
Du får nog ta in Håkan också, så kan dom nog hitta på en lösning till det.

Jag tror ju det var någon annan som fryser och blev glad att nu när hen fick två strumpor och ville dansa lite.

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch