Fyra kusiner på en och samma bild. Clara 6 1/2, Agnes 2, Hanna 11 och Gustav 8 år. Detta var i påskas.
I onsdags var det tandläkarbesök för min del, den årliga kontrollen av mina tänder och för första gången på säkert 30 år fick jag beröm för hur fint tandkött jag hade och att jag skött tänderna bra!!! Jag behövde inte göra fler besök, hade inget att laga så nu dröjer det ett år till , förhoppningsvis om inget annat händer. Efter tandläkarbesöket, (jag går i Halmstad) gjorde jag ett besök upp till lasarettet för att hälsa på en väninna som fått opererat sin höft. Hon opererades i måndags och var hur pigg som helst på onsdagen. Hon hade inte mycket besvär av det alls, gjorde ju givetvis lite ont när hon skulle ta sig upp från sängen men värre än så var det inte. Och igår torsdag, kom hon hem!

Igår eftermiddag var jag och några till på Afternoon tea i detta vackra gamla hem. Ett stort gammalt hus i Genevad som är omgjort till  konferanslokal, övernattningsmöjligheter, fester och bröllop. Här kan man även samla ihop några vänner och gå på afternoon tea en em om man har lust. Vi var sju damer, som njöt av olika sorters te, tre olika sorters snittar, minipaj och scones med ost och marmelad. Därefter fick vi njuta av olika sorters bakverk, tre sorter + cheesecake och kaffe. Vi var där 13:30 och  16:00 var vi färdiga. Allt detta för 120:-, detta tyckte vi allihopa var billigt. Eftersom jag skulle på massage 16:15 så hann vi inte med att gå en visning ute i det andra huset där de hade konferenslokaler, men det får vi ta nästa gång. För en nästa gång kommer det med all sannolikhet att bli. Alla blommor på borden var äkta, fräscha och fina. Stället heter Villa Aster.

En vacker kakelugn

Smarrigt och gott

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch