25 januari

I natt har det varit kallt -18,5 grader hade termometern stannat på. Fast i gengäld är dagarna helt fantastiska, solen skiner, snön gnistrar och det blåser inte. Men det verkar som det om bara några dagar kommer att ändra sig igen och då får vi temperaturer på bara några minusgrader.


Jag har ju plockat bort alla julsaker men den här mannen har jag svårt att skilja mig från. Jag tycker han är så fin.  Tyvärr måste han nog snart få sälla sig till de andra tomtarna och vila till det blir 1 dec igen.

Igår blev det en tur till Ullared och Ge Kå;s igen med några vänner.  Det lustiga var att det var männen som ville dit, brukar inte vara det vanliga. Det visade sig att det var perfekt tid att åka dit. Inte mycket folk och det kändes på vissa ställen en aning ensamt. De höll på att ändra om, ska visst utöka livsmedlen ganska mycket. fattar inte hur stort det kan bli egentligen.


 Så här kan det se ut när man kommer på morgonen innan de öppnar, långa långa köer. Vissa dagar händer det att det är 1 timmes väntetid, minst, i köerna, och man hör aldrig någon klaga eller gnälla. Försöker ju låta bli att köra dit sådana dagar. De har en monter där inne som visar hela Ge-Kås uppbyggt i lego, ganska häftigt.
Köpte dessa gröna gardiner. Tänkte sätta upp dem i  den lilla lägenhet som mor nu ska få i ett serviceboende. Hoppas det blir bra. Hon är beviljad lägenheten (rummet) från den 1 februari. Så det är inte så många dagar kvar. Ska försöka ta mig dit idag för att mäta och se hur vi ska kunna möblera den. Samtidigt som jag tycker det ska bli tryggt och skönt så har jag ångest för det här. Det känns jobbigt. Rycka upp henne från sitt hem som hon bott i 45 år det känns. Hoppas bara innerligt att hon ska trivas, slipper sitta ensam om hon inte vill och kanske kan tycka  det är roligt att vara med på de underhållningar som de har på boendet. Detta återstår att se. Hon är inte negativ till flytten nu, men jag förstår att hon helst hade velat bo kvar i sitt hus, men det är ju alldeles för stort och jobbigt. Källare, ovanvåning och stor trädgård, det fungerar inte längre.

Nu gäller det att hålla igång den här lilla kaminen, den är verkligen go att ha när det är så kallt ute.










Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch