- 15 grader.

Här skiftar verkligen vädret på några dagar. Från att ha haft 5 plusgrader  i förra veckan till att inatt har det varit 15 minusgrader! Snön kom natten till tisdagen, ca 5 - 7 cm.  Men det har varit otroligt vackert idag, sol och gnistrande snö, jättefint. Men som sagt lite väl kallt i mitt tycke. Just nu  14:30 har vi -8. Passande nog fick jag stickat färdigt mina raggsockar i förrgår och de är verkligen goa att ha på sig nu.

Sedan har jag blivit ett år äldre igen och då blev det smörgåstårta och en riscrisptårta. Goda blev de båda två.
Jag fyller år trettondag knut och brukar alltid ha julen kvar, så också i år. I måndags började jag plocka bort gran och tomtar. Nedervåningen är färdig men nu står allt på golvet på ovanvåningen och vilken röra. Tyckte inte jag tog fram så mycket som jag brukar men det verkar som det mesta kom fram i alla fall. det är så lätt att plocka fram men oj så jobbigt att plocka bort allt. Samtidigt måste man ju städa också och lite nya fönsterkrukor inhandlas och så ska julgardinerna ner och andra upp. Men det kvittar, det är ändå lika mysigt varje år när det är advent och julen närmar sig.
Nu ska jag ta mig en kopp em kaffe och sedan ta tag i röran däruppe och få allt på plats igen.
Skänker en tanke till barnbarnet Clara som bröt benet när hon var med familjen på skidsemester. Hela benet gipsat i tre veckor sedan halva benet i 3 veckor, stackarn, men hon är pigg och glad ändå som tur är. En bamse kram till dig Clara!, och några veckor går fort, ska du se.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch