Vacker höstkväll

Har haft storstädning i datarummet idag, samt tvättat och hängde ut tvätten. konstigt nog har det varit uppehållsväder hela dagen. När jag hämta in tvätten i kväll upptäckte jag vilket underbart väder det var. In med tvätten och på med promenadskorna och ut på en runda innan det blev mörkt. Det var helt vindstilla och  bara såååå skönt.
Här är i början av rundan. Himlen var riktigt mörkbrun norrut, här ser den mest rosa aktig ut.  
 Efter ytterligare en sträcka såg himlen ut så här, åt väster.

Kontraster mellan mörkt och ljust, man kan inte tro det är samma tidpunkt på förra kortet och detta, men det är bara 5 min skillnad.
Här har jag kommit halvvägs och Kraftstationen ses i bakgrunden och vattnet är Lagan.
Nu orkar jag inte längre. Kortet ovanför  skulle varit sist men lyckas inte få ner det, jag ger upp. I alla fall så är jag där hemma igen efter en underbar promenad.
Och idag är det kanelbullens dag och precis 1 år sedan Clara, då 5 år, flög ner till mormor och morfar alldeles ensam, duktiga tjejen.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch