27 oktober

 Förra lördagen var en riktig sommardag +19 grader och jag och Lena körde till Väla och Ikea i Helsingborg!! Borde ju varit ute i naturen hela dagen istället, men när jag var hemma igen tog jag cykeln och körde en runda på 1 timma. Och jag behövde ingen jacka, bara en tunn tröja och klockan var 16:30-17:30, helt otroligt. Cyklade rundan som jag kallar Karseforsrundan, förbi kraftverket och det var så lugnt och rogivande. Och vacker natur.


 I torsdags blev det en tur ut i svampskogen. Och det gav verkligen utdelning. T.o.m solen tittade fram precis när vi var färdiga.
En glad Sylvia med korgen full av trattkantareller.
 När man inget annat har att fylla svampen i så får man ta till mössan.
 Detta var torsdagens skörd.
 Fredagen var Björn ut igen, då tillsammans med Nils-Arne och de hade ännu mer svamp med sig hem. Efter som vi har massor i frysen sedan förra året så har vi gett bort allt vi plockat.


Har problem att få bilderna på rätta stället. Denna skulle ligga sist men..... i alla fall . Här är en som vet var hon ska hålla värmen när det är -4 grader ute, som vi haft i natt, då är elementet gott. Nu är det strålande solsken och det får bli en runda ut och räfsa löv, vi har massor!!!
Var ner till Östra Karup i gårkväll. Magnus bjöd på mat.
 Hanna visade upp sin nya kavaj och byxor som hon ska ha nu när hon ska tävla i hästhoppning. Idag skulle hon träna och nästa lördag gäller det.
Jättefin!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch