Oktober

 En fin solig dag i förra veckan ringde grannen och frågade vad jag gjorde?, jo jag städade garderober i sovrummet och insåg att detta är galet, en sådan här dag ska man vara ute. Så vi åkte ner till Hallandssåsen med kaffe och matsäck och gick en geocachingrunda. Vilken tur att man har grannar som kan rycka med en ut då och då. 
 Denna vy hade vi framför oss när vi intog våran matsäck. Enda nackdelen var att vi inte hade sol där vi satt, men i gengäld en fantastisk utsikt.
 Laholmsslätten med alla sina vindkraftverk i bakgrunden. Detta var på torsdagen den 18 okt. Fredagen styrde vi kosan mot Uppsala för att hälsa på barnbarnen några dagar. Jätteroligt att få träffa dem igen. Stackars lilla Agnes hade blivit så förkyld och hade hosta, tur kanske att vi var uppe så hon kunde vara hemma från dagis på måndagen. Jag fick förmånen att följa med Clara till skolan och sedan hämta henne på eftermiddagen.
Här leker vi något som hette Simon säger.

Liten förkyld Agnes, men glad ändå.

Clara håller på att göra en garnboll

När vi kom hem i tisdags stod denna vackra blombukett på bordet och välkomnade oss. Den är så vacker och det värmde verkligen. Tack U, den är jättefin!!, fastän det fanns en baktanke ;))
Igår skulle jag köra mor till läkaren för att göra en "minnesbedömning", vi skulle vara där 10:15 men....... det fanns ingen tid för henne där och ingen läkare, han var ledig! Det var bara att åka hem igen och komma tillbaka på måndag morgon då jag hoppas att det blir gjort. Mor är väldigt glömsk, kommer inte ihåg och jag skulle ju vilja att hon flyttade till särskilt boende, men det är hon inte intresserad av. Jag anser att det är för mycket för en 92-åring att ha stort hus och stor trädgård och källare med brant trappa, och jag orkar inte hålla ännu ett hus i ordning. Hon ska i alla fall få städhjälp, även om hon inte tycker det är nödvändigt, men hon inser inte att hon inte orkar. I morgon ska det komma dit en och hjälpa mig med att få ordning i trädgården innan vintern. Det tycker hon också är helt onödigt, men allt ogräs växer ju henne över huvudet, hon hinner inte med. Och när jag kommer dit så känner jag bara att det blir så stort så stort för mig så det ska bli skönt med hjälpen i morgon.
Idag är det soligt, det skulle regna enligt väderrapporten i morse, och... det är +15 grader!!!!!
Och här inne står vi i köket och håller på att lägga ner älgkött, det är ju nu man ska vara ute!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch

19 mars