20 augusti

I födelsepresent fick Björn och jag en vistelse på Torekov Hotell. Övernattning, middag och frukost. Jeanette med familj var också med och det blev en trevlig kväll med bubbelbad i pool ute, god mat och som det brukar vara på hotell, en jättegod frukost. Dagen efter badade barnen i poolen och provade på gymmet och därefter åkte vi till Dagshög som jag tycker är en fantastiskt fin plats. Sedan for vi vidare till Båstad och hamnen och åt lunch och sedan kaffe hemma hos Jeanette.

Detta är naturreservatet i Dagshög. Här har varit ett gammalt stenbrott.

Såååå vackert!!

Stora fina näckrosor

Gustav kikar in i en grotta

Hallands Väderö skymtar i bakgrunden

Lite klättring också

Äntligen!!! I lördags fick vi besök av goda vänner från Varberg. Så roligt att träffas igen , två år sedan sist, alldeles för längesedan (och det är jag som inte blivit färdig)  Vi hade mycket att prata om och framåt kvällen satte vi oss i bilen och drog iväg ner till Dagshög igen!!! Jag ville visa denna fantastiskt fina plats. vi hade pastasallad med oss och satt och njöt i ett underbart väder, solen sken, absolut helt vindstilla och varmt var det. En riktigt fin sommarkväll. Och denna fina vy hade vi framför oss där vi satt. Tack I och K för en trevlig em och kväll.

Söndagen ägnade vi åt cykling med våra goda vänner S och N-Å. Vi var ute hela dagen och solen sken  och det var 28 grader varmt. Kanske lite för varmt, men det fläktade lite när vi cyklade. Det blev 3 mil och vi stannade till vid golfrestaurangen i Våxtorp och åt middag, fisk och skaldjurssoppa, soppa en sådan här varm dag!!!!, men gott var det. Lite små fikapauser då och då och vi njöt av vårt medhavda kaffe. Snacka om att man kan ha det bra!

Uppför och nerför backar, då kan man bli så här trött.