12 juni

 Jag har blivit beroende....av detta tunna knäckebröd. Jag tycker det är så gott, så fort det tar slut gör jag nytt.
Recept:
Solrosfrö, Linfrö, Sesamfrö, Pumpakärnor, 1/2 dl av varje.
Blanda fröna med 1/2 dl rapsolja (eller solros).
Tillsätt 1 dl majsmjöl (ströbröd) och 1 dl majsenamjöl. Tillsätt 2 dl kokande vatten och blanda om väl.
Bred ut på bakplåtspapper, tunt, det täcker hela plåten. Använd slickepott att kleta ut det med.
Strö på flingsalt, jag smular det med fingrarna när
                                                                                    jag strör över.
                                                                                    Grädda i 150 grader ca 1 tim, + kanske 5-10 min.
                                                                                    Bryt i små bitar och njut.
I söndags blev det en geocachingrunda med U och H och det är märkligt för när vi ska med så börjar det regna. Är  nu andra gången och precis när vi kört några km börjar det . Sedan regnar det nästan konstant hela tiden. Vi körde i alla fall mot Simlångsdalen och trotsade regnet och letade skatter. Det fina med geocaching är att man kommer till fina (oftast) platser som man aldrig varit på tidigare.  Tiden går fort, vi var ute hela eftermiddagen, givetvis hade vi kaffe och smörgås med oss, det är nästan ett måste. Hittar man då en vacker plats är det bara att slå sig ner och njuta. Vi hittade en plats där det även var tak över, så att det regna lite störde oss inte det minsta. Tack till U och H för att ni fick med oss ut, annars hade det bara blivit soffan och tv, med tanke på vädret.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Datakrasch

Dueodde