Parken

Den härliga värmen har försvunnit, Nu är det molnigt, solen tittar fram då och då, det blåser en hel del och det är bara 10 grader varmt mot 22 som det var i torsdags. Kanske tur att det blivit lite svalare så stannar det upp lite i naturen och man kan njuta längre.
Magnolian i parken

I onsdags den 2 skulle vår älskade Molly fyllt 9 år men tyvärr blev hon bara 6 år, saknar henne väldigt.Hon var en trygghet att ha med på promenaderna. Som igår när jag gick genom parken, en karl på moped körde förbi, stannade och gick av mopeden. Kändes lite så där men som tur var kom en av kommunens bilar med två tjejer som skulle vattna nyplanterade växter. Jag gick vidare och mopeden startade och körde om igen och stannade en bra bit längre fram. Gick av och ställde sig att pissa in i en häck. Hur hade han tänkt innan?? skulle han gjort det första gången han stannade och jag skulle gå förbi?? Idiot. I detta läge hade det varit tryggt att haft Molly med sig.

Torsdagen gick åt till att på förmiddagen kolla ögonen och köpa nya linser i Laholm. Eftermiddagen hade jag en tid för kontroll av synen i Halmstad. Ett erbjudande som jag nappade på när jag var på seniormässan. Synundersökningen var gratis och progressiva glasögon skulle kosta max 2999:- och om man köpte progressiva solglasögon upptill så blev det bara halva priset på de första + 500:- rabatt. Allt som allt skulle två par glasögon gå på max 4500:- Gav 7500:- för mina för 4 år sedan . Det verkar konstigt men jag har beställt så får väl se om de är lika bra att se med, man blir ju lite fundersam när priserna skiljer så mycket.

Igår var vi och tittade på gräsklippare, behöver ny. Björn vill ha en åkgräsklippare, jag tycker vi har inte plats att förvara den någonstans, det är fullt. Då vill han ha en liten söt sak som sköter gräsmattan själv. Jag hade nöjt mig med en vanlig, tycker inte det är tråkigt att klippa gräs. Men det lutar åt att det blir en liten "Padda".

Istället för att åka bil hem så tog jag en promenad och gick samtidigt inom mor för att se hur hon hade det. Hon hade varit ute i trädgården, jag fattar inte hur hon orkar hålla på, hon är inte så stark och fyller snart 92. Men det är tur så länge hon kan.
På hemvägen gick jag genom vår fina park som nog kommer bli otroligt fin och vacker när den är färdig. Det är ett fint jobb de håller på att göra. Mycket blommor och fina gångar härs och tvärs.
 På väg hem passerar jag också kraftstationen, och nu släpps det en del vatten genom ena valsen, inte så ofta man ser det.


Kommentarer

Anonym sa…
Kul med en liten padda, då kanske vi får se den till sommaren.
Sitter och väntar på buss/flyg hem, det är ett jäkla blåsväder här så man vill helst inte gå ut.
Kram /Jessica

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch