Tavellister upp

Igår blev det en tur ner till doktorn igen med Björn. Han hade en sådan fruktansvärd värk i sitt dåliga knä, och hade inte sovit någonting på hela natten. Han kunde inte stödja på benet så fort han satte foten på golvet eller rörde på benet gjorde det djävulskt ont. Som tur är hade vi kryckor hemma, men ändå tog det en evighet innan han hade kommit ut till bilen. Vi kom i alla fall ner till doktorn med mycket möda och besvär. De konstaterade att han hade vätska i knät (det hade svullnat mycket) och det var inflammerat. De ville inte tappa knät för de ansåg att risken var för stor att det kommer in bakterier. Bättre att kroppen får ta hand om det själv. Han fick starka värktabletter och har sovit som en stock hela natten. Nu slipper han ha ont hela tiden, det är bara när han ska försöka gå som det gör ont, men han går bättre i dag än i går som tur är.
För två veckor sedan köpte jag tavellister att sätta upp på väggen bakom soffan men jag har inte vågat mig på att sätta upp dem. Idag tog jag mod till mig och de åkte upp, satte dit en tavla och ett fotografi och några ljuslyktor lite provisoriskt, får se vad det blir i slutändan. Blev ganska nöjd i alla fall.

Lite snö har vi också fått och den har fått ligga kvar. Allt blir så mycket ljusare och i natt hade vi -10 grader. Vintern är här.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Datakrasch

Dueodde