Snöööö

Idag snöar det riktigt rejält, men det är nog ganska blött så det är tveksamt om det får ligga kvar. Beror ju nog dels på hur mycket som kommer ner, men det är skönt att sitta inomhus med en tänd brasa och bara lata sig.
Vi har världens bästa grannar. Förra lördagen då Björn låg på lasarettet blev jag inbjuden på kvällen till U och H på middag. De gjorde plankstek, åååh så gott det var. Tusen tusen tack för det!
I går förmiddag skulle jag in ett ärende till Halmstad och när jag skulle därifrån med bilen så ville den inte alls vara med, batteriet orkade inte. Samma sak hände mig i Uppsala för snart ett år sedan, då fick jag ringa assistanshjälp. De kom och startade med kablar, och sedan har bilen gått, men nu hände det igen. Och vad man känner sig dum när man står där på en parkering och inte får igång bilen. Intill stod en skåpbil (de höll på med ett bygge i närheten), och precis när jag tänkte ringa assistanshjälp kom en kille och skulle hämta grejer i bilen. Jag dök på honom, men han sa att han inte hade några startkablar. Men det har jag, sa jag och då var han hygglig och hjälpte mig att få ström från hans bil och så startade min. Vad lättad jag blev, såå skönt. Hade tänkt handla på hemvägen men jag vågade inte stanna någon stans utan det fick bli raka vägen hem. På kvällen skulle vi ha bilen och då startade den utan problem, men det får nog bli ett batteribyte nu i veckan.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch