Fredag igen






Oj vad en vecka går fort och inte mycket blir gjort. I lördags hade vi vår årliga surströmmingsfest, vi var 8 pers, 6 åt surströmming och 2 vägrade. De fick köttgryta istället. Jag tycker det blir bättre för varje år att äta surströmming, tyckte det var riktigt gott i år. Började med en klämma med mandelpotatis, rödlök, tomater, surströmming och en sås. Till sist provade jag på att ha potatis, sås och surströmming för sig på tallriken och brödet vid sidan om och det gick bra det också. Kul med lite traditioner.


Tisdag åkte jag till Knäred och stöpte ljus med fyra till. Vi började kl 11 med fika sedan satte vi igång med ljusstöpningen till 14 då vi åt baguette och drack cider + en liten miniglass och kaffe. Vi lyssnade på julmusik!! hela tiden. Vid 16 tiden drack vi glögg och åt pepparkaka och 18 var vi färdiga, ljusen var nerpackade och vi åkte hem. Detta är en riktigt mysig dag och vi har bokat oss till 2016 och då har vi fått dagar i slutet av september. Det är så många som vill stöpa ljus så det gäller att hålla sig framme. De hade fullsatt ända fram till 19 dec!


När jag kom hem var det dags att gå över till grannen för att äta god plockmat och träffa våran före detta grannpojk som vi skulle fira av innan han åkte till Mexico. Han åkte igår, torsdag och det är meningen att han ska stanna där om nu allt går som det ska. Som tur är har han en returbiljett tillbaka som gäller i 1 år. Bara att önska honom lycka till. Roligt att få träffa honom innan han gav sig av.


Igår torsdag var jag ner till barnbarnen i Ö Karup, hämtade dem efter skolan och sedan 1/2 6 körde vi Gustav till fotbollsträning. Innan jag hämtade barnen hann jag med en runda till Nettes affär och som alltid när jag är dit så följer ngt med mig hem. Hittade en klänning och en jättefin tunika och en schal. Får ju passa på nu för den 1 oktober lämnar hon över butiken till en annan tjej som ska föra den vidare.


Idag har jag äntligen (tror jag) lyckats komma på hur man för över videoband till dvd. Har inte kollat resultatet ännu för Björn tittar på fotboll, men jag hoppas, hoppas att det lyckats. Har också varit ute och klippt gräset ikväll.... det är ju faktiskt en hel del jag hunnit med i veckan ändå.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch

19 mars