Tomt

Idag på fm åkte de här båda töserna hem till Uppsala igen. Vi har fått rå om dem i hela tre härliga veckor och jag ska då säga att det är väldigt tomt och tyst efter dem. Saknar dem redan. Det är alltid jobbigt när vi skiljs åt och ända fram tills jag vet att de är välbehållna hemma igen. Satte igång med att klippa gräsmattan och tvätta och dammsuga. Gäller att jag håller mig sysselsatt med något annars lägger jag mig bara raklång på sängen. I kväll skulle jag gå en liten promenad men hann inte många meter förrän jag hörde någon tjoa. Vände mig om och såg S och N komma gående. blev till att vända och fick lockat in dem på kaffe, passade mig perfekt. Tevligt, trevligt.



I onsdags körde vi till Kungsbygget för att åka rodel, tyvärr var vi inte ensamma om att vilja göra det. Fick stå i kö i ca 45 min men det blev i alla fall 2 åk för de andra och ett för mig. Det är verkligen roligt att susa ner för backarna, tyvärr var det någon före i banan som bromsade sig ner för det mesta av backen och plötsligt var vi fyra stycken efter varandra, inte lika kul.

Det har varit 3 härliga veckor med tjejerna, kommer sakna jollret när jag vaknar i morgon.

Vi har också haft besök av Mattias syster och hennes man. Helena och Daniel; det har varit väldigt trevligt att ha er här hos oss några dagar.

I morgon skall jag på klassträff, 51 år sedan!!!, ska bli riktigt spännande.

Kommentarer

Ulla sa…
Då börjar det bli dags att fika en dag då. C åker ikväll också, sen är det bara B&B gästerna.

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch