Förra veckan började med en bussresa till vår vackra huvudstad Stockholm. Måndagen gick mest åt till att åka buss. Tisdag guidad rundtur med bussen på fm. Em tog vi för oss själva och tog tåget till Uppsala för att få träffa Clara och Agnes, vilket var jättemysigt. Vid midnatt var vi tillbaka på hotellet efter att ha irrat lite i Gamla Stan innan vi kom på rätt håll. Vi bodde på sjöfartshotellet vid Slussen, nära och bra till det mesta. En del av resenärerna tog tillfället i akt och åkte ut till Skansen och årets första allsång. Onsdagen blev det mycket vandring i stan, L, N-A och jag. Björn föredrog att åka med de andra runt på Djurgården. Vi var tillbaka före kl 16 och de andra 17:30 och kl 18 skulle vi ut på en båttur i skärgården i 4 timmar. På båten serverades vi räkor och blev underhållna av en musiker som spelade fina country och Elvis låtar. Torsdagen var det dags att vända hemåt igen. Det var en jättefin resa, bra chaufför, bra guide och ett fantastiskt väder. Kunde inte bli bättre.

Gamla Stan

Mårten Trotzigs Gränd (90 cm bred på det smalaste stället)

Dagarna efter Sthlm här hemma har varit väldigt varma och kvällarna allra bäst. Det har varit för varmt (även för mig) att sitta i solen, men att ta kaffet och en tidning med sig ut i trädgården och sitta i skuggan är inte fy skam det heller.

Vilken lyx egentligen att bara sitta här och ha det skönt i sin egna trädgård. Då kan man verkligen inte klaga.

I söndags blev det en liten biltur till Kornhult och deras årliga loppmarknad som fortfarande drar massor av folk. Trots värmen räknade de till mellan 3 och 4000 besökare. Några fynd gjorde jag absolut inte. Vi kom 15 minuter efter insläppet och ska man hitta något så ska man vara där innan och veta vart man ska. De säljer även lite nya oöppnade grejer som ex klotgrillar för 100:- (inte Weber) och de hade gått åt direkt.

Bil efter bil så långt ögat kunde se. Detta var bara en liten del av parkeringarna.

På kvällen fick jag med Björn på en cykelrunda på 1 timma och precis när vi var hemma igen började det regna. Ibland har man tur.

Igår blev det jordgubbsplockning i Skedala, ca 30 l. Rensa, sylta och safta och några liter hamnade i frysboxen och i magen naturligtvis.

På kvällen blev det en cykeltur igen med S och N och vi tog några kontroller på cykeltrimmet. Närmare bestämt 5 st så nu har vi bara 35 kvar!!