Vår??

När man vakna i morse var det grått och trist och så plötsligt framåt förmiddagen tittade solen fram från och till. Men efter middag blev det riktigt fint med sol och 10 grader plus och fåglarna kvittrade, dåå kändes det som om nu är nog ändå våren på väg, hoppas, hoppas.
Igår var vi och såg Falkenbergsrevyn på em. Den var riktigt riktigt bra och man fick många goda skratt. Innan revyn så blev det middag på Laxrestaurangen i Heberg, lax naturligtvis, mycket gott och sedan kaffe på det. Där var såå mycket folk och åt, så man fick ta ett bord så fort någon lämnade ett. Efter revyn var vi hos L o N-A och åt 3 goda bredda smörgåsar och på det äppelpaj med grädde. Så där gick man väl upp något kilo.
Sedan jag kom hem från Knivsta så har mina glasögon varit försvunna, mina nya glasögon. Jag har letat som en galning efter dem ´men de har varit borta. I em hängde jag en sax i köksfönstret för det skall locka fram saker som man slarvat bort (skrock eller?) I alla fall så när jag kom hem i em efter att varit in till mor så var saxen nerplockad (Björn). Jag skulle ringa Jessica och hon berätta att de hittat mina glasögon i Claras vagn i underredet. Där hade den lilla trollungen lagt dem, berodde det på att hon vill ha upp mormor ganska kvickt igen???? Skönt nu kan jag släppa det, slipper grubbla på var de kan vara.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch