Fest i lördags

I lördags em tog jag Molly med mig ut till Mellbystrand i det fina vädret och gick på stranden. Ulla följde också med. Härligt att gå där ute fastän det blåste lite och bet i kinderna, det är så avslappnande.
Kl 17 skulle vi vara färdiga för att gå bort till Rosita o Gert på lite förfest innan det begav sig ner till Lagagården där L Tjärby IK hade höstfest. Det bjöds på jättegod kalkonmiddag och sedan var det dans till orkester från Falkenberg. De spelade jättebra. Lotteriförsäljning var där också och jag vann en ljusgrupp. Strax efter 24 tyckte jag det var lagom att gå hem och när jag kommit uppför lagabacken slog det mig att jag glömt min vinst så klart. Hem och ut i garaget och pumpa cykeln och iväg ner och hämta den, då är man glad att man har så nära.
I går jobbade jag i butiken i Båstad hela dagen, nu börjar jag känna mig mera bekväm med att vara affärsbiträde och det var riktigt kul.
Idag har jag varit ute på morgonpromenaden själv med Molly, sedan blev det inte mycket mera gjort, jo jag frostade av frysboxen i köket, och så har jag varit på linedansen på kvällen. Nästa vecka är det sista gången och avslutning.
Pratade med Jessica precis och hon sa att Mattias och Clara nog ger sig neråt på måndagkväll, ska bli kul att träffa den lilla tjejen igen, det är ju ett tag sedan nu.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch