IRLAND

Piccadilly Circus

Rock of Cashel, Tipperary

Kilkenny Castle

Så har vi då varit på Irland. Tack vare Eivor o Göran som berättade att de beställt resa i våras och undra om vi inte skulle hänga på. Det tog lång tid att bestämma sig men på torsdagen beställde jag resan och på lördagen 9 juni åkte vi. Halva priset. Det tog 3 dagar att komma till Irland med buss, men det var det värt. Vi fick uppleva en fantastisk natur på Irland, luftfuktigheten är hög och det regnar en hel del + att de har milda vintrar, sällan minusgrader. Vi bodde i Kilkenny och gjorde utflykter därifrån. Besökte bl.a Kilkenny Castle och naturligtvis pubarna, jag drack både Kilkenny öl och Guiness öl. Kilkenny smakade bäst. Guiness var ett mycket mörkt öl, jag tyckte det var ganska gott också. Vi for till Tipperary och tittade på Rock of Castle samt ett besök i Tullamore där vi besökte en whiskyfabrik och provsmakning. De gjorde en whiskylikör som heter Irish Mist och kan bara köpas på Irland, naturligtvis blev det några flaskor med hem. Givetvis också ett besök i Dublin, men det småregnade hela tiden så det blév mest besök i gallerior. På hemvägen var det uppehåll i London. Vilken stad, över 8 milj inv och bilar och folk överallt. På kvällen gjorde vi en promenad med guiden. Vi åkte tunnelbana från hotellet till Piccadilly Circus. Begav oss till nöjeskvarteren i Soho (mycket för männen att titta på), samt China Town och vidare till Trafalgar Square med Nelson statyn. Naturligtvis också ett pubbesök även här. Nästa dag blev det tunneln under Engelska kanalen som tog 35 min. En upplevelse bara det. Efter 9 dagar var vi så åter i Malmö. En mycket trevlig resa.