Forsasöndagen

Idag är det den årliga forsasöndagen. Då släpper kraftverket på massor av vatten i en timma i Karsefors och det är ett brusande skådespel för den som vill titta. Har sett det några gånger så i år fick det vara. Har istället bakat bullar och en toscakaka i värmen. Förmiddagen har varit solig men det är nästan för varmt, 28 grader och jag orkar inte gå ut i solen. Nu mulnar det på litet, kanske åska i luften.
Igår hade jag stämt möte med K i stan för att ta en fika ute vid 10 tiden. Jag promenerade ner till stan och vi satt där med vårt kaffe och macka och hade det allmänt bra. Plötsligt blev det "väsen" på stan och in tågade en massa tjejer och killar. Det visade sig vara möhippa och svensexa på gång. Hörde bara från gänget bakom oss: kolla va f-n, han har ju inget på sig, han är ju för f-n naken, bara en t-shirt. Och ja det stämde, killen hade en svart krullig peruk en t-shirt och något minimalt som bara dolde det allra heligaste framtill. Alla samlades framför oss osm satt och fika och så delade de ut allsångsblad till oss. Så det blev allsång på torget. Sedan fick brud och brudgum hoppa i fontänen och fiska upp någonting med hjälp av sugrör. Det var ett trevligt inslag i den vardagliga miljön men jag undrar faktiskt hur de mådde framåt kvällen i denna extrema värme.

Vår hittekatt som vi haft i två år har varit försvunnen i flera dagar, har inte sett henne på säkert 4 dagar. Misstänkte att hon inte längre var i livet men så helt plötsligt i dag så kommer hon!! Hon åt och drack, inte mycket, sedan gick hon. Jag kallade på henne när hon gick förbi, men hon bara nonchalerade mig, trodde hon gått upp där uppe för att lägga sig, men icke. Nu är hon puts borta igen, vad händer?, har hon hittat ett andra hem?? Skönt i alla fall att veta att hon lever. Nu börjar det blåsa upp och mullrar på lite håll, blir nog regn. Nä dags för em kaffet.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch