Café Utsikten







Dagen började med att jag målade runt ett fönster på en takkupa, måste erkänna att jag var livrädd för att ramla ner, fastän det stod en ställning nedanför. Men det gick bra i alla fall. På em körde jag och hämtade min mor och så körde vi till Café utsikten där vi träffade Nette och barnen och drack kaffe i det underbara vädret. Mycket folk som var fikasugna, nästan alla bord var upptagna. Sedan gjorde mor och jag en rundtur till Vindrarp, Kärr, Våxtorp, Fågelsång och tog Ålstorp på vägen hem. Mor hade inte kommit där på flera år så hon tyckte det var trevligt att få se sitt barndomshem, sin gamla skola osv. På kvällen fick vi oväntat och trevligt sällskap till kvällsfikat av S och N som var ute på en promenad. Alltid kul när folk kan titta in så där spontant, tyvärr händer det allt för sällan. Sedan blev det en promenad med Molly och nu är det sängdags. Och.....jag blev inte miljonär igår.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch