19 mars

Brukar lösa Melodikrysset varje lördag och samtidigt löser jag lokaltidningens kryss. Då händer det att jag får besök av katten som tycker jag ska sluta med krysset och bry mig om henne istället. Här har hon precis skickat iväg pennan ner på golvet. 

Äntligen har vårt vackra vattentorn fått belysning. Mycket vackert, tycker jag i alla fall.

Detta kommer jag verkligen ihåg. Man gick man ur huse och åkte skridskor till tusen. Vilken folkfest det var, och varje em.  begav vi oss iväg för att åka de där 1000 meterna. Det var tider det.

För övrigt vet jag knappt vad som hänt. Några mornar har vi vaknat till vinterlandskap med ca 5-8 cm snö men det har försvunnit under dagen igen. Mest har vi haft dis och grått och råkallt.
Har förkylning i kroppen som inte beter sig som den egentligen ska. Är inte hostig eller har feber men ont i kroppen som flyttar runt lite här och var, höften - ibland den ena sidan och sedan den andra. I tisdags kväll fick jag ont mellan skulderbladen och i går hade jag riktigt ont när jag skulle svälja. Inte vanligt halsont utan mera som det var något som tryckte emot varje gång jag åt och skulle svälja. Idag är det i alla fall något bättre.
Denna vecka är det filmvecka i Laholm. I måndags var vi och såg tre lokalfilmer. En handlade om Trulsgården när det var ålderdomshem. En film om raggare som samlas en sommardag och kör en runda Laholm-Mellbystrand-Båstad. Massor av amerikanare och varje år missar jag det. Hade varit häftigt och se alla bilar, för de är väldigt många. Sista filmen handlade om laxfisket i Lagan och vackra bilder från Laholm.
I går kväll var vi och såg Prästen i Paradiset med Kjell Bergkvist och det var en riktigt rolig film. De har också visat Ingrid Bergman filmen samt En man som heter Ove och Så och på jorden och Hundraåringen, men dessa filmer har jag sett innan. Bra allihop.
Och så har det ju varit Melodifestivalen också och Frans vann. Värdig vinnare absolut.
Men nu skulle det sitta fint med lite varmare och soligare dagar. Idag har det visserligen varit sol och skönt och vissa tog nog årets första kaffe ute men inte jag. Satt inne och fått på Tv,n och titta på dokumentären om den 11 sept 2001 och den kunde jag inte slita mig från. Så overkligt att jag tycker det är svårt förstå att något så fruktansvärt kunde hända. Så många oskyldiga människoliv som gick till spillo. Vi var där och tittade 2013 och det var mäktigt när man stod där mitti och tänkte på vad som hänt.

Kommentarer

Anonym sa…
Kattis är en busig katt hon /Clara

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch