31 mars

Tog ett foto på min julros som jag är så stolt över. Äntligen har jag lyckats få en att trivas och den har blommat hela vintern.

Har fixat till "källaren" som hörde till Agnes dockhus. Trodde aldrig det skulle gå att få den bra, men tycker nog det blev ganska ok. Den var målad i svart i det lilla rummet, det var så mörkt så det syntes knappt. Annandag påsk följde den med Agnes hem till Uppsala.
De kom ner skärtorsdagskvällen och det har varit mysiga dagar med barnbarnen.
Långfredagen var Jessica o Mattias nere i Båstad och hjälpte Jeanette o Magnus med flytten dit. Det mesta hade Jeanette tagit dit efterhand i bilen så det var mest möbler och sängar som skulle på plats. Sedan hjälpte Mattias dem att koppla in TV apparater och lite annat. På kvällen var vi ner ett tag allihop för att titta och det såg bra ut och de kommer nog trivas, en fantastisk utsikt över Laholmsbukten.

Påskafton gick vi ner till parken och Clara o Agnes lekte och så tittade vi på alla krokusar som nu blommade för fullt.

Vackert
Lägg till bildtext

Här är akrobaten Clara. Mamma Jessica kunde hon också. Det fotot hamnade visst först, jaja 

Påskdagen körde vi först till Knäred och lilla stugan. Där grillade vi korv och spela lite kort. Här hemma blåste det rejält men uppe i skogen var det alldeles lugnt. På eftermiddagen gick Jessica, jag Clara o Agnes på cirkus. Det var Agnes första cirkus. Cirkus Olympia som höll till i Mellbystrand vid Strandhotellet. Det var Ica Maxi som så att säga stod för det hela och sålde biljetterna, och de kostade bara 70:- /st. Vilket gjorde att barnfamiljer kunde gå på cirkus utan att det skulle kosta dem skjortan. Mycket fint gjort av Maxi. Två föreställningar en kl 13 som var fullbokad och så den kl 16 som vi gick på och den blev också näst intill fullbokad. Cirkusen höll på i två timmar plus 20 min paus, och det var en mycket bra och trevlig cirkus, jätteduktiga artister. Vi var helnöjda när vi gick därifrån.


Kameler och hästar som barnen fick rida på i pausen, två rundor för varje barn så att alla som ville hann med.


Ett par oxar också minsann som kunde lite de också. Sedan fanns det hundar och papegojor också och givetvis en clown. Det är ju ett måste.

Annandag påsk tog vi en liten promenad till lekplatsen här hemma och på hemvägen gick vi ner till L Tjärby sjö. Där mötte oss den här fasansfulla synen. Hur i hela friden tänker folk när de gör så här, dumpar ett helt lass skräp. Verkade vara från någon liten renovering. Det är inte mer än någon km till så hade de ´kommit till soptippen och det är gratis. Tycker dessa människor som gör så här att det är andra som kan ta hand om deras skit. Jag blir så less. Skickade foto och mejlade till kommunen och de tyckte ju också att det är tråkigt att folk skräpar ner så här i vår vackra natur. De skulle i alla fall åka dit och titta och jag har inte varit där och sett om de fått bort det. Får ta en runda ikväll eller i morgon.
Senare på eftermiddagen var det dags för familjen Jessica att köra den dryga vägen tillbaka hem till Uppsala. Och då blev det fruktansvärt tomt efter dem igen som det alltid blir.
I tisdags var jag ner till Östra Karup och hjälpte till att städa huset som ska lämnas den 1 april. Det var jag och Magnus mamma och i går onsdag var vi också där från 1/2 9 till 14:30 och då var vi färdiga. Härligt. Hoppas bara vi inte får bakläxa utan att vi skött oss. Vi tyckte det blev såå rent o fint i alla fall. Sedan var vi bort till Magnus mormor o morfar och fick eftermiddagskaffe och goda kakor. Roligt att träffa dem för det var ett tag sedan nu.
Idag småstädar jag lite här hemma.

I morgon får man passa sig för då är det 1 april!

Kommentarer

Unknown sa…
Oj, jag ser ju livrädd ut när jag snurrar runt :-)
Unknown sa…
Saknar er redan jätte,jätte mycket❤️
/Många kramar Clara!

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch

19 mars