Vecka 33

Veckan började med att Hanna o Gustav sov hos oss söndag till måndag. Föräldrarna skulle till Oslo några dagar. Söndag kvällen grillade vi hamburgare och spelade kort. Tror att alla tyckte det var kul. Gustav fick en runda på motorcykeln med morfar också. Måndagen körde vi till vår lilla stuga i skogen och började rensa ut. Har inte varit där på många år och mössen har tagit över och fördärvat det mesta. Nu slängde vi allt som var fördärvat och körde med det till soptippen. Otroligt vad möss kan ställa till när de får härja fritt. Tyvärr glömde jag så klart ta en bild på hur det såg ut innan vi började röja. Det är nu meningen att vi ska försöka få i ordning på den igen och i början av nästa vecka ska det läggas nytt tak.
Sedan skulle Hanna till hästen och Gustav skulle ha en kompis hos sig och jag sov över hos dem på natten.

Tisdagen cykla killarna iväg för att bada och jag tog en promenad med Egon. Sedan körde jag hem.
På kvällen blev det åter en tur till stugan och rensade ut det sista med hjälp av vänner.
Hjörneredssjöarna
På tisdag em ringde en klasskompis och sa att de var några som skulle träffas i Hjörnered och undra om jag inte ville följa med på onsdagen. Klart jag ville. Vi var fem stycken klasskompisar som gick i samma klass från 1-6. Jätteroligt att träffa dem och naturligtvis hade vi hur mycket som helst att prata om. Stugan vi var i låg otroligt fint vid en av sjöarna, så tyst och lugnt och en fantastiskt fin dag.

Här sitter vi och bara har det gott och njuter av kaffe och god tårta. Vi var fem som träffades så här fattas en men hon kom lite senare

Nu har M också kommit och kan hugga in på den jättegoda tårtan. Detta blev verkligen en riktigt minnesvärd eftermiddag. Vi kom till denna fina plats vid tvåtiden och åkte inte hem förrän 1/2 8!!! Hoppas vi ses igen nästa sommar.
Det har varit ett antal varma härliga dagar med upp emot 25 grader varmt. Jag har varit vid stranden både torsdag och fredag. Och igår var vattnet kristallklart. Hur långt man än gick ut så såg man bottnen, så klart var det. Vet inte när jag sist badade i så fint vatten ute i havet. Härligt.

Kommentarer

jessica sa…
Ja, ett foto innan ni rensade stugan hade varit kanon 😀

Populära inlägg i den här bloggen

Datakrasch

Dueodde