Vecka 32

Denna vecka har varit händelserik. Det började förra lördagen då vi med några vänner åkte ut till Torekov. Vi åt gott vid hamnen och sedan blev det en promenad bland de vackra gamla husen och de smala gatorna. Det var den första riktigt sköna sommarkvällen på flera veckor.

Solnedgång i Torekov.
Söndagen hände inte så mycket, det regnade mesta av dagen. Måndagen blev åter fin och det blev en runda med cykeln på kvällen för att ta några kontroller.
Tisdagen började vi på morgonen redan 1/2 8 med frukost på Rökeriet. Därefter var det en kvinnlig f.d polis som berättade om sitt liv, intressant att lyssna på. Det var en jättefin morgon och vi kunde sitta ute och äta frukost.
Därefter skulle Björn på klassträff, 50 år sedan han gick på Plönninge.
Jag körde till Våxtorp och auktion framåt eftermiddagen. När jag tröttnat på att gå där så fortsatte jag till Skummeslövs kyrka där tre killar som kallade sig Hjorts trio skulle spela. Jätteduktiga killar som spelade jazz. I kyrkan träffade jag en väninna, vi hade inte setts på länge. Efter kyrkan bjöd hon hem mig på paj, smörgås, öl och kaffe. Vi hade mycket att prata om så klockan blev 23 innan jag var hemma igen.
Gjorde också ett besök på Teckningsmuseet, som jag heller inte varit på innan.

Onsdagen blev det äntligen av. Har velat åka ångbåten på Lagan i flera år men det har aldrig blivit av, men idag kl 10 åkte vi med. Det var bara jag och Björn som skulle med och jag undrade om de verkligen åkte ut med bara oss två, men det var inga problem. Björn fick även styra båten och vända den ute i Åmot. 

Här ska vi snart gå under järnvägsbron.

Här är vi snart tillbaka varifrån vi startade. Har man tur kan man få se en Kungsfiskare, men tyvärr så fick vi inte det. Skepparen sa att de sett den dagen innan på alla tre turerna.
Därefter åt vi middag på Rökeriet.
På kvällen lockade jag med mig grannen till kyrkan i Laholm för att lyssna på gospel. Jag trodde det var en kör men det var en kvinna som sjöng och en kille som spela på flygel. Hon hade en fantastisk röst, men ingen jag hört talas om innan.

Torsdag em var vi tre "damer" som körde ner mot Höganäs och besökte Krapperups Slott. Där fikade vi, stor god tårtbit, men väldigt mäktig. Vi orkade knappt äta upp. Sedan tog vi en välbehövlig  promenad runt i parken, den var stor.



Här var det olika sorters rosor

Det var vackert överallt och en jättefin dag.
På kvällen blev det åter en cykeltur och några kontroller till. Nu har vi tagit 20 och har 20 kvar.
Idag söndag har vi varit på loppis här i L Tjärby på em. På kvällen körde vi till Knäred och Bollaltebygget och lyssnade på Katinka Linde och Roland Henriksson när de berättade om H C Andersens liv och fick lyssnat på tre av hans sagor. Intressant o trevlig kväll och fint väder.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Datakrasch

Dueodde