12 februari

Förra torsdagen hade vi ett underbart väder. Solen sken från en nästan klarblå himmel.

Lite snö på marken också

Men på lördagen såg det ut så här. Inget vidare promenera här precis.
Sedan fick vi i måndags åter en helt fantastisk dag, Solen sken och man kunde till och med sitta ute på altan på södersidan och det kändes vår i luften men.....


sedan har det bara varit gråa trista dagar. I alla fall hade det torkat upp  lite när jag idag gick samma promenad.
Igår var det kallt i vinden och jag fick verkligen tvinga mig till att gå ut Och när jag väl kom ut var det trots allt ganska skönt. Jag gick ner till lokaltidningen och postade krysset som jag brukar lösa varje lördag. Det blev en promenad  på 50 min. Vad gör man inte för att försöka vinna en trisslott utan vinst. ;-)

Snödropparna är i full blom

Hyacinterna gör ett tappert försök

Julrosen har överlevt

Och på Hortensian hittade jag knoppar

Har tänkt i några år att jag skulle tapetsera om på ovanvåningen och en kväll började jag dra i tapeterna och det var så roligt så det bara fortsatte. Först ångrade jag mig och tänkte, vad har jag gett mig in på, men nu känns det bra. Det tråkiga jobbet är nu att spackla och sandpappra. Men det får ta den tid det tar, jag har ingen brådska.

Behöver jag kanske inte bry mig om att tapetsera, ser ju ganska ok ut ändå, eller??

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch