14 september

Idag har vi gjort vår plikt och varit och röstat. Det är allt lite speciellt när man går till vallokalen den här dagen, känns nästan lite högtidligt. När vi kom hem var Björn pigg på att köra och leta efter svamp, men det var inte jag. Istället tog jag cykeln och cyklade 2 mil i detta underbara väder. Det blåste en del ute på slätten men annars var det lätt att cykla. Jag tog elcykeln men hade bestämt mig för att klara mig utan elhjälp och det gjorde jag också. Men den sista backen var det väldigt frestande att ta till elen men jag lät bli.

I torsdags kom vi igång med cyklingen igen. Vi hade 13 kontroller kvar av 40. Cyklade iväg på em 14:30 och var hemma igen 19:30. Då hade vi cyklat 4,9 mil. Vi hade kaffe korg med oss och även vårt gasolkök. Finns inget godare än att äta  en korv med bröd och en öl när man är så här ute och cyklar. På kortet är det bara tre cyklar men Björns står lite vid sidan av för han har inte likadan som vi andra. :-) Nio kontroller hann vi ta.

Grillmästarna!

I fredags ingen cykling för då skulle vi ha surströmmingsfest här. Vi var åtta personer och alla åt surströmming utom Björn. Då kände han sig lite mesig och åt en klämma med surströmminsfiléer, och kvickt gick det. Sedan åt han porterstek istället. Jag tycker det är riktigt gott med surströmming. Tunnbröd med skivad potatis, stekt lök eller röd lök, hackad tomat, gräddfil och surströmming och i år testade vi med lingon på också och det var mycket gott. Till kaffet hade jag gjort en mockatårta.

Igår lördag blev det ytterligare en cykeltur och nu tog vi de sista kontrollerna. 4,5 mil blev det. Här har vi precis cyklat uppför en riktigt brant backe upp mot Hallandsåsen.

När vi kom ner för backen igen så blev det en kaffepaus vid fotbollsplanen i Hasslöv men...

vi fick sitta där ensamma, ingen match idag.

Idag när jag cyklade hittade jag de här korna som låg och hade det skönt i det fina vädret. Hoppas detta väder håller i sig länge, för nu är det riktigt gott +20 grader. Man kan inte klaga. Såg när jag cyklade att på några vägar hade snöpinnarna redan kommit upp, inte så kul att tänka på snö nu.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch

19 mars