2 oktober

Och det fantastiska vädret fortsätter. Det är kallt på nätterna, runt nollan, och dagarna är helt underbara med strålande solsken och jättevarmt om man hittar en lugn plats i solen. Hoppas det håller på många dagar till.
Sedan sist har jag hunnit med att rensa huset som min mor bodde i och även sålt det. Trodde det skulle vara mycket mera krångligt att sälja hus men det gick smärtfritt med lite hjälp från banken. För mig känns det både konstigt ( att inte huset längre tillhör oss ) men också väldigt väldigt bra. Jag slipper bekymra mig om det, och ingen mer sommar med trädgårdsskötsel för ytterligare ett hus. Jag har haft tur i sommar, det har inte varit betungande alls, denna vackra sommar har gjort att det inte varit så mycket ogräs att rensa bort. Mest gräsmattorna som behövde klippas med jämna mellanrum. Nu kan jag lägga detta åt sidan. Önskar efterträdarna all lycka framöver med huset.
Linedansen har kommit igång, och jag går både måndag och tisdagkvällar, två olika kurser, och jätteroligt.
Måndagkvällar är vi två härifrån L Tjärby och efter dansen äter vi en god räkmacka, varannan vecka hos dem och varannan vecka hos oss, njuter i fulla drag.
Släktforskningen har också kommit igång, måndagförmiddagar. Får väl inte så mycket gjort men det är trevligt att träffas och så får man jobba på hemifrån, det man inte hinner med.
Den årliga ljusstöpningen har jag också hunnit med. Vi är fem stycken som träffas och stöper ljus i gamla stationshuset i Knäred. Börjar kl 10 och är färdiga runt 17, riktigt mysigt har vi det. Vi betalar en avgift och får fika när vi kommer och sedan lunch med bröd som är fyllt med rostbiff-potatissallad. Innan vi går hem dricker vi glögg och pepparkaka, kaffe och en god kaka till. Det är hur trevligt som helst.
Har även plockat in uteblommorna för vinterförvaring och igår tvättade jag också av en del av trädgårdsmöblerna och satte in dem. Lite trist men också perfekt att göra det i detta vackra väder. Inte så kul när det blåser och är kallt.
I em ska jag träffa barnbarnen när de kommer hem från skolan och i morgon ska jag ta och besöka min mor på äldreboendet. Brukar gå ut med henne en runda i rullstolen i ca 40 min nu när det är så fint väder, och det uppskattar hon. Som väl är så trivs hon på boendet och tycker att hon har det bra och personalen är snälla. Skönt för mig att veta att det alltid finns folk som ser till hennes bästa.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch