Student 2011

Pernilla som jag är gudmor till tog studenten igår, 11 juni, Pingstafton


Igår var det Pingstafton, solig och lagom varm dag. Förmiddagen började med att vi körde till Hässleholm för Jessica, Clara o Agnes. De skulle ta tåget hem till Uppsala efter att ha tillbringat en vecka här nere. Veckan gick alldeles för fort, hann inte riktigt med allt som vi skulle hitta på. Får försöka ta igen det senare i sommar när de kommer ner igen. Det blir alltid så tyst och tomt när de åker härifrån, men igår gick dagen i ett så vi hann inte känna på det riktigt. Var hemma igen 12:00, fick i oss lite mat sedan körde vi in till studenten, de skulle komma ut 12:45. Tog ganska lång tid innan alla var ute och sedan skulle det ju bli den sedvanliga rundan med traktorer och balvagnar runt stan. Under tiden vi stod där fick jag mer och mer ont i ryggen, det var riktigt plågsamt. Smärtan satt inte i ryggraden utan mer ut mot sidan. Har förmodligen sträckt mig och muskeln fått stryk. Klarade i alla fall av att följa med familjen hem och fika. När vi kom hem lade jag mig att vila med varm vetekudde på det onda och sedan var det bara att ge sig iväg igen till nästa äventyr, hem till goda vänner och äta gott, det var väldigt lugnt och vi kom hem i någorlunda tid.

Har haft ganska ont idag också men tagit det väldigt lugnt och vilat det mesta av dagen. Hoppas det ger med sig snart. Det allra värsta är att gå i och ur bilen, en riktig plåga.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch

19 mars