Öland

Förra fredagen styrde vi färden mot Alvesta station för att hämta upp Jessica, Clara och Agnes som kom från Uppsala. Därefter fortsatte vi mot Öland och Ekerums camping till en stuga som vi bokat i 4 dagar. Jeanette med fam var redan där då vi kom dit. En jättefin och fräsch stuga som vi bodde i tillsammans och hade 4 härliga, mysiga dagar.

Bordet var stort och rymde oss alla. Lördagen som var en solig, varm dag tillbringade vi nere vid poolen där det också fanns en stor lekplats för barnen. På kvällen blev det en tur in till Borgholm för att hitta någonstans att äta.

Söndagen som också var en lika fin dag körde vi en liten tur till Solliden och när vi var tillbaka blev det ytterligare några timmar vid lekplatsen. På kvällen tog Jeanette, jag, Hanna och Egon (hunden) en promenad i ett strövområde som jag tror hette Halltorps Hage. Där var jättefint med alla sina konstiga träd, och ekar som var 1000 år gamla



En hel liten äng med bara gula liljor, jättefint.

Här hoppas det för fullt.

Gustav har satt sin Röglekeps på Agnes huvud och hon verkar inte ogilla det i alla fall.

Undrar vad som diskuteras här???

Dessa två män roade sig mest med att sitta och "leka" med Iphonen och Ipaden. Tur att de finns när man nu inte vill ligga vid poolen. Måndagen som var den 6 juni städade vi stugan för att bege oss hemåt och på vägen hem stannade vi till vid Ölands djurpark där barnen roade sig i 5 timmar. En perfekt dag, vackert väder och inte mycket folk, inte en endaste kö någonstans, och de kunde åka hur mycket karuseller de ville samt bada i det stora vattenlandet. Vi var hemma vid 19:30 och när vi steg av bilen slog värmen emot oss, här hade varit över 29 grader varmt och det var fruktansvärt varmt, både ute och inne. Vid midnatt brakade det loss och åskade och blixtrade något fruktansvärt. Det blixtrade åt alla håll och kanter nästan samtidigt. Det var längesedan jag steg upp för att det åskade men denna natt gjorde jag det. Efter någon timme var det hela över.

Uppsalaborna tog vi med oss hem och nu är det bara en hel dag kvar innan de vänder hemåt.

I går, onsdag, åkte vi ut till stranden, ingen sol precis men det var 25 grader varmt och vi hade några sköna timmar därute. Ingen badade men Clara tjatade lite på mig att vi skulle bada och till sist gick jag med på att gå ut en liten bit i vattnet och det slutade med att både hon och jag tog årets första dopp i havet och det var skönt, inte alls så kallt som jag trodde. Nu har nog alla somnat och det är dags för mig att också hoppa i sängen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch

19 mars