24 april

 Idag är det den 24 april och fortfarande är det lika kallt. Vindarna är isiga men om man kommer i lä och solen skiner blir det riktigt varmt. Man sitter inne och tittar ut och solen skiner och det ser så skönt ut men så kommer man ut.....och då är det gott att fortfarande ta på sig mössa och jacka. Även om en och annan kommer i shorts (killar) 
Förra helgen körde jag ut till Höka för att gå slingan. Har inte varit där på hela vintern och blev väldigt överraskad. Jag visste ju att de hållit på där ute men inte hur mycket. En stor fin parkering har det blivit och en toalett. Nu är det bara frågan om ifall detta får vara ifred från en del klåfingriga.
Körde sedan ut mot Hökagården. På vägen dit ut har det rensats upp, mängder av träd är fällda och det ser väldigt bart ut.





På vissa ställen såg det ut så här och det är detta man är van vid att se annars.
Tog en runda ner till stranden. Inte precis inbjudande till att ta sig ett dopp. Får bli om några månader kanske.

Här ligger husen väldigt nära havet. Undrar hur det känns när det stormar på höstarna och vågorna äter sig närmare och närmare.

I rabatterna har det börjat blomma och det är ju härligt bara det.

Så här vackra kan julhyacinterna bli om man planterar ut lökarna istället för att slänga dem.
Denna vecka började för övrigt med ett besök på Ikea i Älmhult. Ett ställe som det alltid är roligt gå runt och kika lite och kanske få inspiration.
Avslutning på line dansen i Laholm i måndags.
I morgon ska vi ha avslutning på Ipad kursen för pensionärer. Jag har varit med och hjälpt till  och hoppas de lärde sig någonting. Trevligt har vi i alla fall haft och det är kanske det viktigaste.
Sedan gick jag och vann ett månadskort för 60+ på hälsostudion i Båstad som de hade på facebook. Jag som aldrig brukar vinna. Var där i fredags förmiddag och provade lite. Först 1/2 timme zumba, något som jag aldrig varit på och det var väl så där. Tyckte det var svårt få ihop rörelserna, svårt för att släppa loss. Sedan 1/2 timme pilates på det, mag och ryggrörelser. Blev sedan visad runt och provade på cirkelfys i 1/2 timme. Olika styrkemoment och det gillade jag nog mest. Men oj vad man känner sig dum när man kommer så där första gången. Efter detta var jag ganska trött och på kvällen hade jag ont i halsen och har nu dragit på mig en förkylning som jag trodde jag skulle sluppit ifrån. Hur det blir med träningen nu vet i sjutton. Får nog hoppa över måndag och onsdag och se om jag kan åka dit på fredagen igen.
I fredagskväll var vi 12 "tjejer" från linedance kursen i Laholm som var ute och åt. Vi var på Strandhotellet och åt god mat och det var trevligt att träffas så här och sitta och prata lite, verkar kunna bli fler gånger.
Idag söndag blev det tipspromenad i solsken. När vi gått färdigt var himlen nästan svart i norr och öster och ännu kallare blev det. Runt omkring verkar de ha fått lite snö men det slapp vi och nu skiner solen igen och det ser skönt ut, blåser inte heller. Kan vi kanske få bara lite varmare vindar nu, eller är det mer som ska ner innan det blir så.
Vi har fått problem med vår robot gräsklippare. Får ingen signal på slingan och som vi har letat och letat för att ev hitta något brott. Vi kan inte begripa vad felet är. Grannen som är elektriker har lokaliserat det till att det inte går någon ström runt på ytterslingan men var???
Ska gå ut nu och kolla på ett ställe som jag högg av slingan på när jag kantskar. Har för mig att jag lagade det men det kanske har släppt igen, hoppas det kan vara där annars vet jag inte. Får väl ställa in mig på att klippa gräset för hand denna sommaren, kanske. Men vad ska vi då ha roboten till???

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Datakrasch

Dueodde