27 februari

Ännu en månad till ända. Skönt att ha januari och februari bakom sig och att nu bara se fram emot våren.
Hanna fick en ny häst i början på månaden och nu är det bara att hoppas att det ska bli bra med denna.
En överlycklig Hanna med sin nya häst


Sedan blev det alla hjärtans dag och då hittade de på något nytt här i Laholm. Lions sålde marschaller till förmån för hjärt och lungfonden och alla som blev sålda skulle placeras ut på torget. 1300 sålde de och på em den 14 kl 17:00 så tändes alla. Något nytt som förhoppningsvis återkommer nästa år.



I vinter har jag stickat raggsockor i olika färger. Hade en hel kasse med garn som jag fått. Helt galet men det är så himla roligt att sticka. 


Nu börjar garnen ta slut så jag måste inhandla nytt. Har fått mönster till sockor som heter Syltasockor och de är också jätteroliga att sticka. Skaftet blir som ett dragspel. Första paret jag gjorde blev inte riktigt som de skulle tyckte jag. Då kollade jag ordentligt på mönstret och hade missat en del, men de blev fina ändå tycker jag. Har nu börjat på ett nytt par som nu blir som de ska bli.

I torsdag morse lyssna jag på radio innan jag steg upp och då sa meteorologen att nu har våren kommit till Halmstad, lär ju härligt. Men.....när jag drog upp persiennen hade vi ett vitt landskap och det hade kommit runt 9 cm snö under natten. Väldigt vackert men under dagen försvann det mesta.

I torsdags var det Kafferepet i Grevieparken och där halkade vi in på ett bananskal. Detta är en gång i månaden vår och höst och det är Hasse Andersson som håller i det. Mycket populärt och det är stört omöjligt att få en plats där, så populärt är det och de tar in över 500 personer. Man får kaffe och sju sorters kakor. Frågestund med musik och 12 st frågor och varje gång är där en hemlig gäst. Denna gång var det Paul Paljett ( varit sångare i bl.a  Mats Bladhs orkester) Och denna gången halkade vi in på ett bananskal, två personer i ett gäng kunde inte komma och då fick vi erbjudande om att vara deras ersättare, inte dumt alls.

I går kväll var jag med på en bussresa till Malmö för att titta på musikalen Sällskapsresan med Sven Melander och Stefan Ljungkvist bl.a. Hade ingen tanke på att se denna men så var det en väninna som ville åka men inte tyckte det kändes bra att åka själv och hon fråga mig och jag nappade på det. Vi åkte härifrån 15 och när vi kom ner åt vi först en spanskinspirerad buffé innan föreställningen. Och Sällskapsresan var mycket bra, lite svårt att höra ibland vad de sjunger men den var jättebra. Först tyckte jag, vad ska det bli av detta. Har ju sett filmen och den är ju bra, och de hade verkligen lyckats, och Sven Melander är ju bara så härlig. Ja det var verkligen en trevlig kväll och vi var inte hemma förrän strax före 24.
Idag har det blivit en slödag.

Kommentarer

Unknown sa…
Vad roligt att få se hästen och oj vad fint med alla marschaller.

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch