31 maj

31 maj körde vi till Uppsala, tidigt på morgonen och var framme kl 13:00. Kul att träffa dem igen och vi stannade till torsdag då vi körde hemåt igen. Den 2 juni fyllde Clara 9 år, inte klokt att hon blivit så stor, tiden går fort. Vi var hemma igen vid 16 tiden på torsdagen.
Fredag morgon steg vi upp  05:00 för att vara i Knäred 06:40. Där hämtade en buss upp oss för vidare färd mot Skogs Elmia söder om Jönköping. Jag har aldrig varit på skogs Elmia förut men förstod att det var inget för mig. Men ändå kul att ha varit där en gång. Vi var hemma igen 20:00, och ganska så trötta om man säger så. Det var nog den första sommardagen detta året och väldigt varmt framåt lunchtid och jättemycket folk. 
Här fick vi se hästar i arbete som drog timmerstockar på en kärra.

Stora maskiner fanns det gott om

Här Jessica har vi en Deutz. Pratade inte vi om och undrade om dessa traktor fortfarande finns för vi hade inte sett dem på länge, men de finns.

På mina morgonpromenader ser det ut så här. Dessa bilder tog jag i onsdags den 10 juni. Det var ett fantastiskt underbart väder och rundan tog dubbelt så lång tid att gå som i vanliga fall. Jag bara njöt.

L Tjärby sjö, här är så himla vackert

Karpfiskare hade slagit läger nere vid sjön och två grillplatser har det också blivit.

En privatperson har skövlat undan träd och klippt gräs på norra delen av sjön och där är jättefint nu. Det är även han som fixat till grillplatserna, heder åt denne person.

När jag gick i skolan för många år sedan så skulle vi alltid ha med blommor till avslutningen. Då var det alltid liljekonvaljer och syrener som smyckade skolsalen. Jag har funderat mycket på detta för många av de sista åren så har dessa blommor varit överblommade för längesedan när det är examen. Men i år så blommade de för fullt. Vi har ju haft en kylig maj och förmodligen var det så när jag växte upp. Kanske det är det normala vädret vid denna tiden. Visst har man tyckt att vindarna är kalla men å andra sidan så har man fått njuta av blommor och växter mycket längre.


Jag hade slängt ut julamaryllisen för längesedan men förmodligen hade Björn tagit hand om den och när det blev skönare väder planterat ut i rabatten och nu blommar den.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch