26 april

Blommor från vår fina park. För två veckor sedan fick jag besök av en skolkamrat från Falkenberg. Vi gick barnsköterskekursen ihop för ganska så länge sedan. Har inte haft någon kontakt förrän för något år sedan. Nu har vi träffats tre gånger och det är alltid lika trevligt. Denna gången tog vi en promenad i parken och runt stan och intog middag på rökeriet. Därefter körde vi till Vallberga och Signes café och tog en fika. Fortsatte söderut och hamnade i Båstad. Med andra ord en mysig och trevlig eftermiddag.

För några år sedan planterade jag en Forsythia men den har aldrig velat blomma till någon reda. I höstas klippte jag ner den ordentligt och sparade en del kvistar som jag satte i en mjölktina och satte ljus i till advent. Där har de sedan stått och hur förvånad blev jag inte när de nu plötsligt började blomma, häftigt.

Till jul var vi med barnbarnen från Uppsala i skogen och tog två julgranar. Denna den minsta valde Agnes ut. Helt otroligt har den stått inne från jul till april och inte barrat. Den började till och med skjuta nya skott. Tog ner den till uterummet och för en vecka sedan när jag städade uterummet fick den gå vidare ut. Jag grävde ner den i jorden men har inte så stora förhoppningar att den ska klara sig men vi får se vad som händer.

Lilla huset till gräsklipparen har nu fått vita knutar och vitt runt fönsterna och porten.

Idag kom den här lille skrutten och hälsade på. Husse och lillhusse körde med Björn till skogen och Egon fick stanna kvar hos mig. Då passade jag på och gå min 4 km runda och fick ju sällskap på köpet. Riktigt mysigt att gå med hund igen.
Nej, vi ska inte skaffa någon ny hund.

Visst är dessa häftiga!! Gjorda av blomkrukor, så enkelt egentligen. Är sugen på att göra några men får se om det blir något av det. Hade varit kul att göra.

Hyacinter från gamla julgrupper tittar nu upp och blommar så fint.

I onsdags var jag i Varberg och besökte en annan skolkamrat. Ännu en trevlig lång eftermiddag, med promenad ner till Bua strand i det fina vädret. Så vackert var där och naturligtvis hade jag inte kameran med mig.

Kommentarer

jessica sa…
Agnes gillade blomgubbarna :-)

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch