18 dec

Nu är det bara 5 dagar kvar till julafton. Känns som jag är ganska bra förberedd i år. Pepparkakorna blev färdiga häromkvällen.

Blev ett pepparkakshus i år också, även om jag fuskade och köpte ett färdigt.

.
Julgranen kom på plats i går kväll och julklapparna slogs in med hjälp av katten som tyckte det var kul att vara i vägen när jag satt på golvet med snöre och papper runt om. Körde till Ullared och Gekås i tisdags eftermiddag och fick handlat de sista julklapparna. Där var inte heller så mycket folk.

Tomten och bocken har också kommit på plats. Och i lördags kväll hade vi vår årliga beskarunda som avslutades med julklappsspelet. Blev en mycket trevlig kväll.

Ikväll är det avslutning på gubbarnas pokerspelandet här. Då ska det vara smörgåstårta och så här såg den ut. Har inte gjort den själv utan beställde. Undrar bara om det är något kvar till mig när sex karlar har gett sig på den....... det blev faktiskt över till mig också. Stämningen i köket har stigit en aning till skillnad från när de kom :=) om man säger så.
I em har vi också hunnit med och gratulera en dam som fyllde 101 år! Det är Björns faster och hon är otrolig, klar i huvudet, bor i hus med stor lägenhet plus att hon hyr ut tre eller fyra lägenheter. Till detta, en stor trädgård.  Idag bjöd hon på smörgåstårta och prinsesstårta. Enda problemet är att hörseln inte är så bra. Men det är fantastiskt att se hur  pigg hon är vid denna ålder och att hon kommer ihåg och kan berätta hur de hade det förr.
Och nu väntar jag bara på att barnbarnen ska dyka upp, i morgon eller lördag.
Det är bara två veckor sedan jag var iväg och hälsade på dem och då var det dansuppvisning i konserthuset. Båda tjejerna dansar och de var jätteduktiga. Ja det var många ungdomar som var fantastiskt duktiga. Kul att se. Agnes var yngst, fyller fyra den 29 dec och Clara var yngst i sin grupp. Duktiga var de, tjejerna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch

19 mars