28 nov

Väldigt längesedan jag var här och skrev. Vad har då hänt under dessa veckor?? Kommer inte ihåg, ha,ha. Besök har vi ju haft på höstlovet. Då kom Jessica o Clara o Agnes och stannade en vecka nästan. De kom med tåg och det fungerade alldeles utmärkt, höll tiderna med bara någon minuts försening. Men så åkte de också till Hässleholm där vi hämtade dem. Åka Sthlm - Göteborg - Laholm kan vara vanskligt, ofta förseningar och åker man då Laholm Göteborg och tåget är försenat kan man få vänta flera timmar i Göteborg för X-2000 väntar inte. Nä verkar säkrare åka till Hässleholm. Bara nu de sista veckorna har tåget stått stilla två gånger på Hallandsåsen på grund av blöta löv, orkade inte ta sig fram och det är ju helt bedrövligt. Är det inte blöta löv så är det jorden som har blåst och lagt sig och snöar det så är det kaos för det. Men det är som det är.
Det var i alla fall roligt att träffa tjejerna igen.
Här har jag i alla fall tagit ett foto på Lagan och kraftstationen när jag var ute och gick framåt kvällen.

Idag är det 28 nov och sommarblommorna lever och frodas ännu, helt galet. Det ska bli intressant och se hur länge dessa ska klara sig. Jag ska låt dem vara ute så länge som det bara går.

Isbegonierna blommar också fortfarande.

Har också hållit på med min årliga storstädning. Den vill jag ha klar till den 1a advent och då ska jag helst ha gått igenom alla lådor och skåp och för en vecka sedan blev jag klar. Och jag känner mig så himla nöjd, är jag galen eller???? Det känns så bra och nu kan jag invänta 1a advent i lugn och ro, och bara njuta.

Lägg till bildtext

Ute har jag lite mer att göra men lite ordning har jag i alla fall fått. Men ser ju nu att tallriset som ska vara i mjölktinorna har jag glömt. Ja, ja det hinns med. Ska klä bocken och tomten också i granris men det är flera veckor kvar så det är ingen fara allt behöver ju inte vara färdigt på en och samma gång.

Lägg till bildtext

Blev en omgång lussekatter också i em.
Förra torsdagen var jag och Hanna ute på ett äventyr. Vi skulle hämta Jeanette på lasarettet för hon var där för en mindre operation. Hon ringde 15:30 och sa att vi kunde köra för hon var snart färdig för att åka hem. Vi körde mot Ängelholm och hittade lätt till lasarettet men hade värre för att hitta stället där vi skulle hämta henne på. Vi hade fått beskrivet av henne att köra runt förbi huvudingången och förbi akutintaget sedan skulle det vara där. Vi snurrade runt runt men kunde inte hitta det vi letade efter. Hade Nette på telefon och hon undrade var vi blev av och försökte sedan lotsa oss fram men det var helt omöjligt. Så säger Nette att hon ser en dam med röd jacka utanför och där vi håller just då så kommer en dam med röd jacka men Nette kunde ändå inte se oss. Vi fortsatte snurra runt, till sist säger hon: Är ni i Helsingborg??? Trodde hon skämtade så vi sa visst är vi det. Nej sa jag så klart vi inte är i Helsingborg, vi är i Ängelholm!!!!!!!! Ängelholm??, säger Nette, jag är ju på Helsingborgs lasarett!!!! Sist jag hämtade henne så var det i Ängelholm så jag trodde så klart det var där hon var. Så det blev till att köra söderut mot Helsingborg och mörkt började det bli och jag missa avfarten och hamnade söder om Helsingborg :-)) Mot norr och genom stan och sa till Hanna att nu får vi verkligen hjälpas åt och inte missa sjukhusskylten. Hon har ju bättre syn än jag på långt håll så jaa....vi hittade sjukhuset och även rätt ingång. Vilket äventyr, var ganska glad när vi var välbehållna hemma igen.
Det var nog tur att jag inte från början visste att jag skulle hämta henne i Helsingborg för då vet jag inte om jag hade vågat köra. Jag hade ju ingen aning om var sjukhuset låg och har inte kört i H-borg på hur många år som helst. Men det går i regel bra om man inte har vett och vara rädd. Ha en bra helg!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch

19 mars