13 september 2013

Vilken sommardag!!! Helt stilla lugnt och en strålande sol från en nästan molnfri himmel. Kl 17:00 var det +20 grader och inte ett moln på himlen. Jag tog min cykel och gav mig ut på en två timmars runda. Ut på landet och det var så himla vackert. Man är lyckligt lottad som får uppleva dessa fina landskap.

 Här är från en vacker plats som vi hittade på vår Cykeltrimrunda. Vi är ute och letar efter kontroller och man kommer till platser som man aldrig tidigare varit på, och de ligger inte långt från där vi bor. Vi skulle leta 40 kontroller och man har tid på sig till den 15 sept. I gårkväll tog vi de sista tre så nu är det klart.
 Så här mysigt har vi det på våra kvällsrundor. Gasolköket är med, likaså korv och bröd och vi njuter i fulla drag. Vi fick gasolköket av Jessica o Mattias och det har verkligen kommit till användning denna sommar.
Detta är från en söndag då vi gav oss iväg 10:30 och åt lunch ute på ett ställe sedan hade vi kaffe med oss och skulle inta det på em och vad hade jag glömt..........jo kaffemuggar. Vad gör man??, letade i allt vad väskor vi hade och.....hittade engångssnapsglas, jaa det fick duga, nöden har ingen lag, och det gick alldeles utmärkt. fick dricka desto fler koppar kaffe.
För övrigt har jag haft fullt upp de senaste veckorna. Varit i fart med att tömma min mors hus från alla saker, sortera och gå igenom. Var skall jag göra av detta och vad ska jag behålla........det har inte varit helt lätt. En del har jag lämnat till två olika auktioner och det som nu står kvar nerpackat skall gå till idrottsföreningens loppis. Sedan skulle hela huset städas, källare, bottenvåning, ovanvåning, vind och uthus. Jag är färdig med det mesta har bara lite kvar i uthuset. Om två veckor är det förhoppningsvis sålt och det känns sååå bra. Ska bli skönt att kunna släppa detta. Många nätter har jag legat vaken flera timmar och grubblat och grubblat, gör jag nu rätt med alla hennes saker. Som tur är vill köparen ha en hel del möbler kvar, bara det underlättar en hel del.  Samtidigt som det varit jobbigt har det också varit mysigt att gå där inne och pyssla, särskilt som möblerna fick stå kvar, det blir inte så tomt och bart. Och det har varit såå skönt att få rensa ut och bort en massa. 
Nu har jag bestämt mig för att det ska rensas ut en hel del i det här huset också, allt som inte är använt det sista 1/2 året ska bort. Jag ska inte samla på mig mer än vad jag behöver....tror jag (ska jag kanske tillägga)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch