Sommaren 2013

Denna sommar har varit helt fantastisk, när hade vi en sådan sist? Här är vi på väg ut en runda i skogen med Hanna och Gustav. Köra fyrhjuling är ganska kul.

Här tvingade jag på barnen likadana tröjor som jag inhandlat i New York. Agnes håller i en gul taxibil från N Y och Clara håller hårt i Frihetsgudinnan.

Finlandsbesök hade vi också en dag. Min brevväns dotter med familj. Roligt att träffa dem, det var 15 år sedan sist. Mamman och jag har brevväxlat sedan vi var 12 år gamla, alltså i 54 år!!!!!!!!! Här är vi nere och hälsar på Nette och Magnus.

Vi hann också besöka Äventyrslandet i Halmstad och där hade både Agnes och Clara jätteroligt.



Här uppe sitter en liten Agnes och bara älskar denna lilla berg och dal bana. Hon åkte i alla fall säkert 8 ggr. Jag åkte 3 ggr och Jessica minst 5 ggr. 

Det är inte så billigt att gå in här men sedan å andra sidan är allt gratis och man kan åka hur mycket man vill. Vattenland finns de också för dem som vill det. Clara och Mattias fick efter en del tjat även upp mig i ett par av dem, bl.a Bläckfisken, men det var roligt. När jag var ung gillade jag inte alls att åka dessa karuseller men på gamla dagar har jag blivit modigare, eller också har förståndet försvunnit.

En sittning på snälla hästen Majken blev det också för båda tjejerna.


Sedan fick vi ju också besök av den här lille söte killen Melvin. Jätteroligt att ha dem här nere några dagar.

En tur med fyrhjulingen i skogen igen, nu med Clara och Agnes. Lite korvgrillning halvvägs var inte fy skam.

Såpbubblor på G

Trimcykling med Sylvia och Nisse. Här pausar vi för en liten korvgrillning. Cykeltrim går ut på att leta upp ett antal punkter som är markerade på en karta, sammanlagt 40 st. Man kan inte ta alla på en gång utan det får delas upp i etapper. Nu har vi varit ute 2 kvällar och har tagit 9 st så det är bara 31 kvar!!!!!!!!

En kväll med Diggiloo i Båstad. Regnet hängde i luften hela dagen men på kvällen var det strålande solsken. Här är det Charlotte Perrelli som sjunger och 4 dagar tidigare har hon fött en pojke. Otroligt starkt och bra gjort. Övriga artister var bl.a Lotta Engberg, Andreas Weise, Jessica Andersson, David Lindgren, Mojje, E-Type, Linda Pritchard, Per Andersson, Magnus Johansson och Clabbe. I publiken satt bl.a Tomas Pettersson och Lasse Holm. Jättebra föreställning var det.

Sedan har ju vår lille duktige gräsklippare fått ett eget hus i sommar. Så nu slipper han bli blöt när det regnar. Det är inte riktigt färdigt, skall till en husgrund och vita foder runt fönsterna!!

Nu några dagar har det varit sämre väder och då kan man ju tillbringa tiden så här, inte alls dumt. Ligger som Pippi Långstrump, med fötterna på kudden.

Och det gillar katten också

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch