16 juni

Tiden fortsätter att bara rusa iväg. Vad har vi hunnit med? Jo, vi har varit i Knäred och lyssnat på The Cadillac Band med bl.a Little Gerhard, Janne Lucas Persson, Clas-Göran Hederström. Och vilken kväll, de här gubbarna visade verkligen att de kan fortfarande, det var så nästan taket lyfte på den lilla bygdegården.

Sedan har det blivit en tripp upp till Uppsala för att hälsa på våra älskade barnbarn. Clara fyllde 7 år på söndagen. Vi kom upp på lördagen och stannade till torsdagen (nationaldagen)  Härligt att få umgås med dem några dagar och härligt att ha en liten Agnes 2 1/2 år, de andra barnbarnen håller på att bli stora, tiden går alldeles för fort. Givetvis är de lika älskade för de, men småbarnstiden är så mysig.

Clara var så fin i håret både lördagen då hon hade sitt kalas för kompisarna i bowlinghallen och söndagen då hon fyllde 7 år, Stora tjejen.

Jag har hunnit med lite inne i min mors hus, det är mycket som ska gås igenom och sorteras. Titta vad jag hittade i en ask...mina föräldrar hade sparat min första klocka som jag fick när jag fyllde 7 år (nu gav vi Clara en klocka när hon fyllde 7)  Det otroliga med min gamla klocka är att trots att den har legat i en ask i över 50 år så när jag drog upp den så gick den  helt ok. Fantastiskt tycker jag och verkligen roligt att jag fann den. Den ska verkligen sparas.

Soligt och fint väder har vi haft en tid men i torsdags och fredags var det trista grå  regniga dagar. Men så i går morse (lördag) sken solen igen och jag passade på att ta en morgonpromenad. På em var det åter molnigt och idag söndag har vi haft ett tråkigt väder, det blåser rejält och regnskurarna kommer titt som tätt. visst vi behövde regn, och nu har vi fått ca 70 mm så nu kan det väl räcka.

Gamla järnvägsleden som blivit cykelbana, kanon, här brukar jag gå.

Återvändsgatan fram till vårt hus. Här på åkern var det tänkt att det skulle byggas villor, men ännu efter flera år har det inte blivit en enda. Och nu börjar vi faktiskt att få en allé av små björkplantor! Åkern som brukades förut görs det ingenting åt längre, allt växer fritt på både ont och gott. Om några dagar är det midsommar och sedan vänder det igen, hemska tanke. Hoppas verkligen vi ska få fina stranddagar i juli månad när barnbarnen från Uppsala kommer ner. Tidigare år har det verkligen inte varit många dagar som vi kunnat vara på stranden men nu hoppas vi på bättring.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Datakrasch

Dueodde