Februari

I fredags flyttade mor från sitt hus till särskilt boende. Det var blandade  känslor för min del och säkert för henne också. Inte så enkelt att bryta upp från sitt hus som hon bott i ca 45 år. Men det gick över förväntan och hon tyckte att det var en fin liten lägenhet. I lördags em när jag kom dit var hon riktigt pigg och glad. Måste ju vara skönt att sitta ner vid ett matbord och få äta ihop med andra mot att tidigare varit ensam. Hoppas det håller i sig och hon fortsätter trivas. Idag har jag inte varit och hälsat på men ska dit i morgon em och då blir det kanske till att spela bingo.

Efter att varit hos mor blev det en promenad hem på 50 min. Dagen hade varit  riktigt fin med strålande sol och när jag gick var kl 17:15 och det var fortfarande ljust ute. Härligt att kvällarna blir ljusare och ljusare.

Hade en väldigt fin promenad utmed Lagan, det var nästan magiskt.

Här har jag just passerat våran Kraftstation....

över bron och nu är det inte långt kvar tills jag är hemma igen.
Idag har det inte varit lika vackert väder, grått och mulet hela dagen. Fick verkligen ta mig i kragen för att komma ut på en runda idag också, men när jag väl kom ut var det riktigt skönt.

Kommentarer

Ulla sa…
Ser ut att vara en fin lägenhet. Hon ska nog trivas.
Lägenheten är riktigt fin och jag hoppas verkligen att detta ska gå bra.

Populära inlägg i den här bloggen

Dueodde

Datakrasch