Händelsernas helg

Nils-Arne o Lena
Magdalena o Marcus

Helgen började i fredags med att Hanna o Gustav kom och skulle sova över. På kv var vi hos Lennart o Linda. Lördag morgon började med frukost här kl 09. Vid 11 var vi nere på Bonden i stan och barnen fick se Pippi Långstrump. Gustav fick sedan sitt lystmäte vid traktorerna och Hanna vid djuren på hästtorget. På em åkte jag o Ulla till Skummeslövs kyrka för att titta på bröllop. Magda o Marcus gifte sig och Lena o N-A var med som gäst. Bruden var sååå fin, och festen hölls sedan på Skottorps slott.


När jag kom hem var det dags att gå över till Ulla o Håkan och grilla. Allt var färdigt när vi kom och det var jättegott. Framåt 22 bestämde vi oss för att gå ner på stan och ta några öl och kolla in folk på hästtorget och partyfesten. Vi blev kvar till 01 och sedan gå hem, väl hemma blev det kaffegök här och 03 vart det läggdags.


Söndagfm var jag såå trött. A-C o Kjell ringde från båten från Tyskland att de körde raka vägen till Uppsala, men några timmar senare ringde de igen och sa att de ändrat sig. Så 17:00 var de här. Vi grillade hamburgare och drack vin och senare på kv tog vi en promenad före läggdags. Det blev en riktigt trevlig kväll.


Idag gick A-C o jag ner till stan en sväng, Kjell o Björn tog cyklarna och körde Karseforsrundan. Sedan åkte vi ner till rökeriet för att äta en god middag, då hade de stängt måndagar, så himla typiskt. Det fick bli Edenbergamotet istället och de hade god mat där också. Vid 16 körde A-C o Kjell mot Uppsala och nu sitter jag här ensam, Björn tog en tur på mc:n

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Datakrasch

Dueodde